Zdarzenia CRM - okno edycyjne

Wszystkie dane, możliwe do wprowadzenia, podzielone są na tematyczne ponumerowane zakładki. Pola edycyjne, na zakładkach, zakończone klawiszem z grotem strzałki, grotem strzałki i opisem F6 lub można wprowadzać wyłącznie wybierając ich zawartość z wcześniej przygotowanego przez użytkownika programu słownika, wywoływanego kliknięciem myszki lub klawiszem . Pola z grotem strzałki i opisem F6 umożliwiają pobranie wartości ze słownika oraz jego uzupełnienie lub modyfikację. Pozostałe słowniki wymagają modyfikacji w opcji Słowniki. Wszystkie słowniki systemowe, powinny zostać zdefiniowane na etapie wstępnego wdrożenia programu. Ich prawidłowe założenie gwarantuje poprawność oraz szybkość korzystania z programu. Pola z grotem strzałki i opisem F2, umożliwiają wywołanie okienka z danymi wybranego obiektu i jego podgląd.

 Opis opcji Drzewo spraw

 Opis opcji Organizacja pracy operatora / grupy operatorów

Opcje dostępne przy edycji zdarzenie CRM typu zadnie

  Sprawdz konflikty

Umożliwia kontrolę czy planowane zadanie nie powoduje konfliktów z innymi zadaniami w planie.
Sprawdz konflikty

  Zaplanuj wykonanie zadania

Umożliwia wyszukanie terminów kiedy zadanie może zostać wykonane.
Zaplanuj wykonanie zadania
 

Spis zakładek zawierających pola określające zdarzenie CRM.
 1. Dane podstawowe
 2. Cechy
 3. Operatorzy, prawa
 4. Osoby kontaktowe
 5. Przypomnienia
 6. Czynności
 7. Zasoby
 8. Powiązania
 9. Przekazania

1. Dane podstawowe

  Obiekt główny

Jest to obiekt główny aktualnego zdarzenia CRM. Inaczej mówiąc jest to gałąź najwyżej znajdująca się w drzewie spraw. Gdy w tym polu znajduje się opis [BRAK] oznacza to że aktualny obiekt nie posiada głównego obiektu

  Obiekt nadrzędny

Jest to obiekt nadrzędny względem aktualnego zdarzenia CRM. Inaczej mówiąc jest to gałąź, z której pochodzi aktualne zdarzenie CRM w drzewie spraw. Gdy w tym polu znajduje się opis [BRAK] oznacza to że aktualny obiekt nie posiada nadrędnego obiektu

  Główny wykonawca

Jest to osoba będąca głównym wykonawcą aktualnego zadania. Standardowo jest to operator, który wpisał zadanie. Osoba prowadząca ma także najwyższe prawo do kontroli takiego zdarzenia.

  Typ

Jest to typ aktualnego aktualnego zdarzenia CRM, definiowany w słowniku Słowniki - słowniki systemowe - Typy zdarzeń.

  Kontrahent

Jest to kontrahent którego dotyczy aktualne zdarzenie CRM.
 Pokaż status kontrahenta - Dodatkowa opcja pokazująca okno statusu kontrahenta takie jak spisie kontrahentów.

  Osoba kontaktowa

Jest to osoba dla wybranego kontrahenta, która odpowiada za kontakt w sprawie aktualnego zdarzenia CRM. To pole dostepne jest tylko w zdarzeniach typu kontakt.

  Operator kontaktowy

Jest to operator systemu CRM który odpowiada za kontakt w aktualnego zdarzenia CRM. To pole dostepne jest tylko w zdarzeniach typu kontakt.

  Nazwa

Jest to nazwa aktualnego zdarzenia CRM.

  Opis

Jest to dodatkowy opis charakteryzujący aktualne zdarzenie CRM. W drzewie spraw opis jest dostępny na panelu Szczegóły na zakładce Opis.

  Rozpoczęcie

Jest to data i godzina (tylko w zadaniach i kontaktach) rozpoczęcia realizacji aktualnego zdarzenia CRM. To pole dostepne jest tylko w zdarzeniach typu projekt, sprawa, zadanie i kontakt.

  Planowane zakończenie

Jest to data i godzina (tylko w zadaniach) planowanego zakończnia realizacji aktualnego zdarzenia CRM. To pole dostepne jest tylko w zdarzeniach typu projekt, sprawa, zadanie.

  Zakończenie

Jest to data i godzina (tylko w zadaniach i kontaktach) zakończnia realizacji aktualnego zdarzenia CRM. Zakończenie realizacji danego zdarzenia jest uważane w momencje wpisania w pole postęp opearacji 100% (za wyjątkiem kontaktu). To pole dostepne jest tylko w zdarzeniach typu projekt, sprawa, zadanie i kontakt.

  Postęp

Jest to postęp realizacji aktualnego zdarzenia CRM. Zdarzenie uważa się za zrealizowane w momencie zrealizowania w 100%. To pole dostepne jest tylko w zdarzeniach typu projekt, sprawa, zadanie.

  Termin ostateczny

Jest to data do której aktualne zdarzenie CRM powinno zostać zrealizowane. To pole odpowiada także za realizację ostrzeżeń. W opcji System - Konfiguracja - CRM - Ostateczny termin możemy określić sposób ostrzegania o zbliżajacych się i przekroczonych terminach realizacji. To pole dostepne jest tylko w zdarzeniach typu projekt i sprawa.

  Dokument

Jest to dokument dołączony aktualnego zdarzenia CRM typu dokument.
Gdy chcemy podejrzeć dany dokument wybieramy przycisk z grotem strzałki i opisem F2 lub ustawiając się w tym polu wciskamy klawisz F2.
Gdy chcemy zapisać dany dokument na dysku wybieramy przycisk z grotem strzałki i opisem F7 lub ustawiając się w tym polu wciskamy klawisz F7.

  Przeczytane

Umożliwia ustawienie czy dana sprawa lub zadanie jest przeczytane. Pole dostępne na okienku edycyjnym w przypadku edycji sprawy lub zadania. Podczas edycji wartość pola jest podpowiadana w następujący sposób :
  Gdy dodajemy i jesteśmy głównym wykonawcą na wartość TAK,
  Gdy poprawiamy i jesteśmy głównym wykonawcą na wartość TAK,
  W pozostałych przypadkach na wartość NIE.

2. Cechy

Na tej zakładce okreslamy cechy dla aktualnego zdarzenia CRM. Cechy dla każdego rodzju zdarzeń definiujemy w Słowniki - słowniki systemowe - Cechy zdarzeń

3. Operatorzy

Na tej zakładce okreslamy dodatkowych operatorów i prawa dostępu do aktualnego zdarzenia CRM. Opis edycji praw

W programie jest zabezpieczenie przed usunięciem zdarzenia, które wykonuje kilka osób - program wyświetli okno z ostrzeżeniem.

Jeżeli zdarzenie, które wykonuje kilka osób próbuje usunąć użytkownik, który jest jego wykonawcą (ale nie jest głównym wykonawcą) i ma prawo do usuwania takiego zdarzenia - to program najpierw zapyta czy usunąć danego użytkownika z listy wykonawców, a dopiero później pozwoli skasować zdarzenie.

  Pobierz prawa operatorów z obiektu nadrzędnego

Gdy zaznaczymy tę opcje prawa do aktualnego zdarzenia CRM zostaną ustalone na podstawie praw do zdarzenia nadrzędnego względem aktualnego.

  Prawo dla pozostałych

Określa prawo dla pozostałych operatorów nie ujętych w spis praw powyżej.

4. Osoby kontaktowe

Na tej zakładce określamy osoby kontaktowe dla aktualnego zdarzenia CRM. Osoby dodajemy poprzez wywołanie opcji Dodaj gdzie wybieramy osobę spośród osób kontaktowych dla wcześniej wybranego kontrahenta. Jeżeli nie ma tekiej osoby w spisie możemy ja na bierząco dodać, lub ewentualnie poprawić jej dane.

5. Przypomnienia

Na tej zakładce określamy przypomnienia dla aktualnego zdarzenia CRM. Opis edycji przypomnienia
 Przypomnienia mogą być dodawane dla operatora, wykonującego/prowadzącego i/lub operatorów z listy operatorów. Czas przypomnienia podawany jest jako okres przed i po rozpoczęciu/zakończeniu lub jako konkretna godzina. Przypomnienia sygnalizowane są podczas pracy w systemie na specjalnym oknie lub przy pomocy poczty e-mail. Przypomnienie może zostać odłożone dowolną ilość razy.

  Pokaż przypomnienia

Pokazuje w spisie tylko przypomnienia.

  Pokaż powiadomienia

Pokazuje w spisie tylko powiadomienia.

6. Czynności

Na tej zakładce określamy (zaznaczamy), które czynności zdarzenia zostały już wykonane co jednocześnie powoduje, zmianę postępu operacji aktualnego zdarzenia. Zakładka widoczna jest tylko gdy dane zadanie ma typ dla którego zdefiniowano czynności. W pierwszym polu mamy spis czynności. Wskazując daną czynność jej opis oraz uwagi pojawiają się automatycznie w polu Opis wykonania i Uwagi

7. Zasoby

Na tej zakładce określamy jakie zasoby są wykorzystywane przy realizacji danego zdarzenia CRM. Przypisanie zasobu do zdarzenia pojawienie się odpowiedniego pola w opcji Wykorzystanie zasobu. W przypadku gdy dla zasobu kontrolowane są konflikty czas jaki jest on wykorzystywany w tym zdarzeniu jest sprawdzny przy ustalanu kolejnych sasobów do kolejych zdarzeń.
Opis edycji zasobu

8. Powiązania

Na tej zakładce realizujemy edycję powiązań, które pozwalają powiązać dane zdarzenie CRM z dokumentem z modułu Handlowo-Magazynowego , innymi zdarzeniami CRM, z zleceniami dostępnymi w słowniku Zlecenia, lub z zleceniami z modułu Dział serwisu. Powiązania są generowane przez użytkownika lub automatycznie (zlecenia serwisowe). Powiązań wygenerowanych automatycznie nie można edytować, są one automatycznie dodawane i usuwane. Opcja Pokaż powiązany obiekt Shift + F2 umożliwia przeglądanie powiązanych z danym zdarzeniem obiektów np. dokumentów lub zleceń.
Opis edycji powiązania

 W oknie edycyjnym dokumentu w module Handlowo-Magazynowym na zakładce Powiązania znajduje się tabela z powiązaniami do zdarzeń CRM. Opcja Pokaż zdarzenie Shift + F2 umożliwia podgląd na takie zdarzenie CRM.

W opcji Definicje dokumentów dla dokumentów zakupu, sprzedaży i magazynowych znajduje się parametr Automatyczne powiązanie ze zdarzeniem CRM (Nie, Zapytaj, Wymuś). Gdy zostanie wybrana Zapytaj lub Wymuś to podczas wystawiania nowego dokumentu, po określeniu kontrahenta wyświetli się okno szukania zdarzenia CRM do powiązania z nowo wystawianym dokumentem. Przy włączeniu Wymuś nie można wystawić dokumentu bez określenia powiązania.

9. Przekazania

Na tej zakładce przeglądamy i edytujemy listę przekazań zdarzenia CRM pomiędzy operatorami. Wybraną sprawę lub zadanie, można przekazać do innego operatora i on stanie się operatorem prowadzącym. Poprawić lub usunąć można tylko ostatnie przekazanie a, edycja wybranego przekazania jest możliwa tylko przez operatora, który ją utworzył.
Opis edycji przypomnienia