Drzewo spraw |
Opcja Drzewo spraw umożliwia przeglądanie i edycję każdego z rodzajów zdarzeń w formie tabeli jak i w formie drzewa obrazującego zależności pomiędzy zdarzeniami. Przeglądanie może odbywać się w kontekście kontrahentów lub operatorów.
Po lewej stronie okna możemy wybrać grupę, dla której chcemy oglądać zdarzenia. Są to prowadzący (operatorzy prowadzący zdarzenia), operatorzy (ci którzy wprowadzają sobie lub innym zdarzenia) oraz kontrahenci. Lista kontrahentów i operatorów może zawierać wszystkich lub tylko tych, którzy dla zadanych warunków mają jakieś zdarzenia.
Przeglądanie danych oparte jest na filtrze, w którym można określić status. Mamy 3 ikonki. Nowe - nie zakończone zadania, sprawy i projekty, które nie zostały jeszcze przeczytane przez operatora wykonującego/ prowadzącego,
Nowe i przeczytane - nie zakończone zadania, sprawy i projekty, które zostały już przeczytane przez operatora wykonującego/ prowadzącego.
Zamknięte - Zakończone sprawy, zadania i projekty, oraz dokumenty i kontakty z wybranego okresu. W przypadku zadań i spraw można określić rodzaj daty (data wpisania, data rozpoczęcia, data ukończenia).
Wszystkie zdarzenia użytkownik może oglądać albo w formie tabeli albo uporządkowane hierarchicznie jako drzewo spraw. Przy przeglądaniu w formie tabeli użytkownik widzi wybrane kolumny zdarzenia oraz w opcjonalnym panelu szczegóły zdarzenia oraz wartości jego cech. Ostatnia zakładka Drzewo spraw wyświetla w sposób hierarchiczny zależności pomiędzy zdarzeniami. Pozwala też na zmianę tych zależności – włączanie, wyłączanie zdarzeń do i z drzewa oraz przenoszenie zdarzeń łącznie z poddrzewem (wszystkie podrzędne zdarzenia) pomiędzy gałąziami drzewa. W pierwszym momencie widzimy listę głównych spraw. Początkowo żaden z elementów drzewa nie jest wczytany, aby wczytać dane elementu np. wczytać sprawę wraz ze wszystkimi jej podrzędnymi zdarzeniami należy, po ustawieniu kursora na sprawie, wcisnąć Enter lub użyć podwójnego kliknięcia myszy. Po wczytaniu sprawy mamy dostęp do wszystkich zdarzeń, dla których sprawa jest sprawą główną.
Przesuwanie zdarzeń pomiędzy gałąziami drzewa może odbywać się za pomocą intuicyjnego mechanizmu “przeciągnij i upuść” lub za pomocą funkcji Przenoszenie – Zapamiętaj do przenoszenia i Przenoszenie – Przenieś jako podrzędny, dostępnych po wciśnięciu prawego przycisku myszy.
Istnieje łatwy mechanizm przełączania z zakładki Drzewo spraw na zakładki w postaci tabel z zachowaniem aktualnie wybranego zdarzenia. Służą do tego dwie funkcje Pokaż w spisie Ctrl+Lewo i Pokaż w drzewie Ctrl+Prawo.
Podczas przełączania z zakładek tabelarycznych na widok drzewa może okazać się że zdarzenie należy do sprawy, która nie mieści się w zadanym zakresie filtrów i nie ma jej w drzewie. W takim przypadku sprawa ta, pomimo że nie spełnia warunków, jest doczytywana do drzewa.
Filtrowanie w oknie Drzewo spraw nie uwzględnia aktualnych warunków przeglądania. Przeszukiwana jest cała baza zdarzeń bez względu na rodzaj i status. Ułatwia to odnalezienie zdarzenia np. o określonym numerze, o którym nie wiemy jaki ma status i z jakiego okresu pochodzi.
Opisy |
Spis dodatkowych opcji dostepnych w tym oknie: |
Dodaj podrzędne Ctrl + F3
Dodaje podrzędne zdarzenie CRM względem aktualnie wybranego zdarzenia.
Dodaj sprawę na podstawie Shift F3
Dodaje nową sprawę na podstawie zadania, kontaktu lub dokumentu, który nie jest w kontekscie sprawy. Są to obiektu nie posiadające obiektu nadrzędnego.
Popraw postęp Ctrl + F5
Umożliwia poprawę postępu danego zdarzenia CRM.
Ustaw jako wykonane Shift + Ctrl + F5
Umożliwia na automatyczne ustawienie 100% postępu wykonania dla projektu, sprawy i zadania.
Zmień status przeczytane Ctrl + E
Umożliwia szybką zmianę tego statusu na przeciwną dla aktualnie zalogowanego użytkownika. Status ten jest pamiętany dla każdego operatora będącym wykonawcą zadania. (Patrz zdarzenie zakładka Operatorzy kolumna Przeczytane). Opcja dostepna tylko w gdy przegląda się zdarzenia CRM w tabelach na zakładkach: Projekty, Sprawy, Zadania, Kontakty, Dokumenty.
Przenoszenie
Umożliwia przesuwanie zdarzeń pomiędzy gałąziami drzewa. Zapamietaj do przeniesienia - zapamiętuje aktualnie wybraną gałąź drzewa w pamieci komputera by przenieść ją później w inne wybrane miejsce.
Przenieś jako podrzędny - wkleja wcześniej zapamiętaną gałąź drzewa jako podrzędną względnie aktualnie wybranej.
Wyslij E-Mail Ctrl + M
Umożliwia wysłanie wiadomości E-Mail. Wyslij E-Mail
Pobierz E-Mail Ctrl + Alt + M
Umożliwia pobranie wiadomości E-Mail z domyślnego porgramu pocztowego. Pobierz E-Mail
Przekaż z powrotem (sprawę, zadanie) Ctrl + R
Umożliwia przekazanie aktualnie wybranej sprawy lub zadania z powrotem do operatora, który wcześniej przekazał nam tą sprawę (zdarzenie). Edycja przekazania
Przekaż dalej (sprawę, zadanie) Shift + Ctrl + R
Umożliwia przekazanie aktualnie wybranej sprawy lub zadania innemu operatorowi prowadzącemu. Edycja przekazania
Pokaż przekazanie
Wyświetla okno z historią przekazań pomiędzy użytkownikami danego zdarzenia CRM.
Aktualizuj cechy zdarzeń
Opcja umożliwia zaktualizowanie cech wskazanych zdarzeń CRM.
Szukaj
Opcja umożliwia wyszukanie określonego zdarzenia CRM według zaawansowanych parametrów. Opis okna szukaj
Pokaż w drzewie spraw Ctrl + Prawo
Pokazuje aktualnie wybrane w spisie zdarzenie CRM w drzewie spraw.
Pokaż w spisie Ctrl + Lewo
Pokazuje aktualnie wybrane w drzewie spraw zdarzenie CRM w odpowiednim spisie.
Pokaż w organizatorze pracy Ctrl + P
Pokazuje aktualnie wybrane w drzewie spraw zdarzenie CRM w organizatorze pracy operatora.
Pokaż osoby kontaktowe kontrahenta Ctrl + O
Opcja pozwala na wyświetlenie okna osób kontaktowych kontrahenta z aktualnie wskazanego zdarzenia. Naciśnięcie klawisza "Escape" zamyka okno.
Status Ctrl + Lewo
Umożliwia zmianę filtra na którym oparte jest przeglądanie danych. Nowe - nie zakończone zadania, sprawy i projekty, które nie zostały jeszcze przeczytane przez operatora wykonującego/ prowadzącego,
Nowe i przeczytane - nie zakończone zadania, sprawy i projekty, które zostały już przeczytane przez operatora wykonującego/ prowadzącego.
Zamknięte - zakończone sprawy, zadania i projekty, oraz dokumenty i kontakty z wybranego okresu. W przypadku zadań i spraw można określić rodzaj daty (data wpisania, data rozpoczęcia, data ukończenia).
Data Ctrl + D
Umożliwia ustawienie zakresu data w którym następuje przeglądanie danych, oraz rodzaj rodzaj daty Wg daty wpisania - - filtrowanie odbywa się według daty wpisania zdarzenia CRM.
Wg daty rozpoczęcia - filtrowanie odbywa się według daty rozpoczęcia zdarzenia CRM.
Wg daty zamknięcia - filtrowanie odbywa się według daty zamknięcia zdarzenia CRM.
Właściwości drzewa
Ustawienia sposobu pokazywania drzewa spraw Edycja właściwości drzewa