Zlecenia reklamacyjne okno edycyjne

Należy wypełnić pola edycyjne.
UWAGA! Podczas edycji zlecenia reklamacyjnego, można zmieniać dokument sprzedaży.

 Opis opcji zlecenia reklamacyjne
 Opis sposobu edycji danych

Spis zakładek zawierających pola edycyjne.
1. Podstawowe
 2. Cechy
 3. Historia
 4. Uwagi

1. Podstawowe

  Dokument sprzedaży

W polu tym należy wprowadzić dokument (faktura, paragon, inny), świadczący o zakupie przez klienta towaru, który będzie przedmiotem reklamacji.

  Data przyjęcia

Operator wprowadza w tym polu datę przyjęcia zlecenia reklamacyjnego.

  Dni obsługi

Jest to ilość dni, przypadająca na rozpatrzenie reklamacji.

  Data zak.

Jest to data zakończenia procesu reklamacji przedmiotu;.

  Zgłaszający

W polu tym należy zdefiniować kontrahenta (firma, osoba prywatna), który zgłasza reklamację. Dla kontrahenta jednorazowego, zawsze będzie wyświetlana nazwa, natomiast dla pozostałych - identyfikator.

  Telefon zgł.

W tym polu należy wpisać telefon kontrahenta zgłaszającego usterkę.

  Producent

Pole służy do określenia producenta przedmiotu reklamacyjnego.

  Status zlecenia

Określa, na jakim etapie realizacji znajduje się zlecenie reklamacyjne, przy zostało przyjęte, rozpatrzone, czy oczekuje na realizację.

  Indeks

Jest to indeks przedmiotu reklamacji, należy go wybrać ze słownika zawierającego spis wszystkich kartotek magazynowych.

  Nazwa

Jest to nazwa przedmiotu reklamacji.

  Nr seryjny

Jest to numer seryjny kartoteki, która będzie przedmiotem reklamacji.

  Usterka

W polu należy opisać rodzaj usterki.

  Stan przedmiotu

Osoba przyjmująca reklamację, dokonuje oględzin przedmiotu i wszystkie obserwacje wprowadza w tym polu, na przykład: brak kabla, pęknięta obudowa, itp. Służy to uniknięciu późniejszych nieprzyjemnych sytuacji lub nie uzasadnionych zarzutów.

2. Cechy

W tej zakładce operator systemu definiuje cechy zlecenia reklamacyjnego, które wcześniej zostały wprowadzone w słownikach dla reklamacji. Założone w słownikach cechy, automatyczne dodają się do zakładki Cechy.

3. Historia

  Historia zlecenia reklamacyjnego

Stanowi spis etapów realizacji zlecenia (statusów realizacji). Używając przycisków na panelu sterującym możemy edytować dane w spisie.
 Pokaż F2 - pokazanie nowej wartości do spisu,
 Dodaj F3 - dodane nowej wartości do spisu,
 Usuń F8 - usunięcie wartości ze spisu.
 Popraw F5 - poprawa wartości w spisie,
 

  Powiązanie pozycji dokumentu z historią

Opcja przydatna zwłaszcza, gdy na dokumencie sprzedaży wystąpiło kilka pozycji, a tylko jedna z nich lub niektóre stanowić będą przedmiot reklamacji. Używając przycisków na panelu sterującym możemy edytować dane w spisie.
 Pokaż F2 - pokazanie nowej wartości do spisu,
 Dodaj F3 - dodane nowej wartości do spisu,
 Usuń F8 - usunięcie wartości ze spisu.
 Popraw F5 - poprawa wartości w spisie,
 

4. Uwagi

Umożliwia wpisanie uwag dla danej reklamacji.