Zlecenia reklamacyjne okno edycyjne |
Należy wypełnić pola edycyjne.
UWAGA! Podczas edycji zlecenia reklamacyjnego, można zmieniać dokument sprzedaży.
Opis opcji zlecenia reklamacyjne
Opis sposobu edycji danych
Spis zakładek zawierających pola edycyjne. 1. Podstawowe
2. Cechy
3. Historia
4. Uwagi
Dokument sprzedaży
W polu tym należy wprowadzić dokument (faktura, paragon, inny), świadczący o zakupie przez klienta towaru, który będzie przedmiotem reklamacji.
Data przyjęcia
Operator wprowadza w tym polu datę przyjęcia zlecenia reklamacyjnego.
Dni obsługi
Jest to ilość dni, przypadająca na rozpatrzenie reklamacji.
Data zak.
Jest to data zakończenia procesu reklamacji przedmiotu;.
Zgłaszający
W polu tym należy zdefiniować kontrahenta (firma, osoba prywatna), który zgłasza reklamację. Dla kontrahenta jednorazowego, zawsze będzie wyświetlana nazwa, natomiast dla pozostałych - identyfikator.
Telefon zgł.
W tym polu należy wpisać telefon kontrahenta zgłaszającego usterkę.
Producent
Pole służy do określenia producenta przedmiotu reklamacyjnego.
Status zlecenia
Określa, na jakim etapie realizacji znajduje się zlecenie reklamacyjne, przy zostało przyjęte, rozpatrzone, czy oczekuje na realizację.
Indeks
Jest to indeks przedmiotu reklamacji, należy go wybrać ze słownika zawierającego spis wszystkich kartotek magazynowych.
Nazwa
Jest to nazwa przedmiotu reklamacji.
Nr seryjny
Jest to numer seryjny kartoteki, która będzie przedmiotem reklamacji.
Usterka
W polu należy opisać rodzaj usterki.
Stan przedmiotu
Osoba przyjmująca reklamację, dokonuje oględzin przedmiotu i wszystkie obserwacje wprowadza w tym polu, na przykład: brak kabla, pęknięta obudowa, itp. Służy to uniknięciu późniejszych nieprzyjemnych sytuacji lub nie uzasadnionych zarzutów.
W tej zakładce operator systemu definiuje cechy zlecenia reklamacyjnego, które wcześniej zostały wprowadzone w słownikach dla reklamacji. Założone w słownikach cechy, automatyczne dodają się do zakładki Cechy.
Historia zlecenia reklamacyjnego
Stanowi spis etapów realizacji zlecenia (statusów realizacji). Używając przycisków na panelu sterującym możemy edytować dane w spisie. Pokaż F2 - pokazanie nowej wartości do spisu,
Dodaj F3 - dodane nowej wartości do spisu,
Usuń F8 - usunięcie wartości ze spisu.
Popraw F5 - poprawa wartości w spisie,
Powiązanie pozycji dokumentu z historią
Opcja przydatna zwłaszcza, gdy na dokumencie sprzedaży wystąpiło kilka pozycji, a tylko jedna z nich lub niektóre stanowić będą przedmiot reklamacji. Używając przycisków na panelu sterującym możemy edytować dane w spisie. Pokaż F2 - pokazanie nowej wartości do spisu,
Dodaj F3 - dodane nowej wartości do spisu,
Usuń F8 - usunięcie wartości ze spisu.
Popraw F5 - poprawa wartości w spisie,
Umożliwia wpisanie uwag dla danej reklamacji.