Definicje programu lojalnościowego okno edycyjne

Definiowanie programu lojalnościowego należy zacząć od określenia parametrów podstawowych, takich jak nazwa, czas trwania programu, status programu, uwagi. Dane te wprowadzane będą w zakładce Podstawowe. W zakładce tej można ponadto zaznaczyć, aby numer karty nadawany był automatycznie. Włączenie tej opcji spowoduje, że podczas zakładania w systemie nowego uczestnika, pole Kod/nrzostanie automatycznie wypełnione kolejnym numerem.

 Opis opcji definicje programu lojalnościowego
 Opis sposobu edycji danych

Spis zakładek zawierających pola edycyjne.
 1. Podstawowe
 2. Szablony naliczania
 3. Naliczanie
 4. Uczestnicy
 5. Nagrody
 6. Inne

1. Podstawowe

  Nazwa

Nazwa programu programu lojalnościowego

  Rodzaj grup kartot.

Rodzaj grupy kartotekowej, dla której może obowiązywać program lojalnościowy.

  Data rozpoczęcia

Data rozpoczecia obowiazywania programu lojalnosciowego.

  Data zakończenia

Data zakończenia obowiazywania programu lojalnosciowego.

  Typ obrotu

Od jakiego typu obrotu (Od brutto, Od netto) będzie obliczny program lojalnościowy.

  Status

Status programu lojalnościowego.
 W przygotowaniu - definicja programu lojalnościowego jest w trakcie przgotowania i jej ustawienia nie wpływają na działanie innych modułów.

  Automatyczne nadawanie nr kart

Czy przy wystawianiu nowej karty nadawać jej numer automatycznie. Nie zaznaczenie tej opcji spowoduje że operator będzie musiał sam nadać numer karty.

  Możliwość powiązania kart z kontrahentami

Opcja powoduje, że w opcji definiowania nowego uczestnika, w oknie Uczestnik programu lojalnościowego, pojawi się zakładka Powiązania z kontrahentami. Po przełączeniu się na nią, będzie możliwe powiązanie danego uczestnika/karty z wybranym ze słownika kontrahentem.

2. Szablony naliczania

Operator systemu definiuje szablony naliczania punktów. Szablon informuje o tym, za jakie towary (wszystkie towary, wybrana grypa kartotekowa, wybrane kartoteki towarowe) będziemy naliczać punkty i ile tych punktów będzie. Używając przycisków z panela sterującego możemy edytować dane w spisów.
 Pokaż F2 - pokazanie nowej wartości do spisu,
 Dodaj F3 - dodane nowej wartości do spisu,
 Usuń F8 - usunięcie wartości ze spisu.
 Popraw F5 - poprawa wartości w spisie,
 

3. Naliczanie

W tej zakładce operator definiuje zasady naliczania: ogólne i indywidualne dla kontrahentów.

W zakładce Ogólne, należy wprowadzić zasady programu lojalnościowego, z którego skorzystają wszyscy, który spełnią warunki określone w wybranym szablonie programu. Użytkownik może wybrać grupy kartotekowe i/lub kartoteki, dla których ustalone będą inne kryteria. W tym celu należy zaznaczyć opcje Wyjątki dla grup i/lub Wyjątki dla kartotek. W dolnej części okna, pojawi się zakładka Grupy i/lub Kartoteki. Za pomocą wbudowanego paska narzędzi, możliwe będzie wprowadzenie grup i/lub kartotek, które będą stanowiły wyjątek od ogólnych zasad programu lojalnościowego.

W zakładce Indywidualne dla kontrahentów, należy wskazać kontrahentów oraz wyjątki (dla tych kontrahentów) w postaci grup i/lub kartotek, dla których zostaną zdefiniowane inne, niż ogólne, zasady programu lojalnościowego.

W lewej części okna, za pomocą ikona paska narzędziowego, wprowadzani są kontrahenci objęci indywidualnymi zasadami programu, a w prawej części okna grupy i/lub kartoteki wybrane dla tych kontrahentów.

Używając przycisków z panela sterującego możemy edytować dane w spisów.
 Pokaż F2 - pokazanie nowej wartości cechy do spisu,
 Dodaj F3 - dodane nowej wartości cechy do spisu,
 Usuń F8 - usunięcie wartości cechy ze spisu.
 Popraw F5 - poprawa wartości cechy w spisie,
 

4. Uczestnicy

W tej zakładce określa się uczestników programu lojalnościowego. Uczestnicy programu lojalnościowego

5. Nagrody

Nagrody programu, operator może definiować w zakładce Nagrody. Dla nagród należy określić parametry podstawowe takie jak: kod, nazwa, cena/punkty, uwagi. Ponadto w zakładce Cechy, operator może nadać dodatkowe cechy dla nagrody. Cechy zostaną wyświetlone w zakładce, pod warunkiem, że wcześniej zostaną zdefiniowane przez użytkownika systemu w Słownikach dla programu lojalnościowego.

6. Inne

W tej zakładce, definiuje się współczynniki dla rozliczeń po terminie. Współczynnik taki informuje jaki procent punktów, zostanie przyznany uczestnikowi, jeśli dokona rozliczeń po terminie płatności: na przykład, jeśli uczestnik programu spóźni się z zapłatą siedem dni, to zostanie mu przyznane tylko 90% punktów za dany zakup.