Typy zdarzeń |
Opcja Typy zdarzeń służy do ewidencji zdarzń CRM. Zdarzenie CRM jest podstawowym pojęciem uzywanym w programie. Zasady pracy z modułem CRM
Każde ze zdarzeń musi mieć określony typ. Wdrożenie modułu CRM należy rozpocząć od rozpoznania i zdefiniowania wszystkich rodzajów słowników. Przede wszystkim należy rozpoznać występujące u klienta typy zdarzeń. W zależności od rodzaju zdarzenia, typy mogą determinować zachowanie zdarzeń w systemie. Przykładowo: typ zadania może mieć określony średni czas wykonania, pozwalający na automatyczne określenie czasu zakończenia zadania. Przy typach projektów, spraw i zadań możemy też przydzielić prawa operatorów do danego typu zdarzenia – inaczej mówiąc określić kompetencje. Typ dokumentu zawiera informacje o rodzajach plików, które mogą być wczytane jako dokumenty. Dodatkowo znajduje się pole Limit rozmiaru pliku określające maksymalny rozmiar pliku jaki może zostać wczytany do bazy danych.
Opisy |
Spis dodatkowych opcji dostepnych w tym oknie: |
Rodzaj
Służy do przełączania się pomiędzy rodzajami zdarzń. Projekty - jest to podstawowe, najbardziej rozbudowane zdarzenie w module CRM. Zaleca się, aby projektów w programie było jak najmniej – aby zachować przejrzystość struktury zadań. Z natury rzeczy projekt jest czymś co trwa dłuższy czas oraz dzieli się na wiele wątków spraw i zadań do wykonania,
Sprawy - sprawa reprezentuje czynność/temat do wykonania/załatwienia grupującą inne czynności. Sprawa ma określone ramy czasowe w formie planowanej oraz rzeczywistej daty rozpoczęcia i zakończenia. Za zakończenie/załatwienie sprawy jest odpowiedzialna jedna osoba “prowadzący”. Sprawy mogą być pierwszymi elementami drzewa spraw, co oznacza, że mogą się dzielić na inne sprawy, podrzędne do sprawy głównej. Mogą też być podrzędne do projektów,
Zadania - zadanie jest to czynność zaplanowana do wykonania w określonym czasie przez określoną osobę lub grupę osób. Ramy czasowe zdania są precyzyjnie określone jako planowana i rzeczywista data i godzina rozpoczęcia oraz planowana i rzeczywista godzina zakończenia. Zadanie musi się zaczynać i kończyć w zakresie jednego dnia. Zadanie jest specjalnym zdarzeniem, które pozwala na organizację pracy w postaci graficznego organizatora – Organizacja pracy operatora,
Kontakty - kontakt jest odnotowaniem faktu kontaktu pomiędzy osobami. Kontaktem jest zarówno rozmowa telefoniczna czy osobista jak i list e-mail,
Dokumenty - dokument to dowolny plik dowolnego typu, który ma być przechowywany w module CRM. Dokument może być załącznikiem do innych zdarzeń lub autonomicznym dokumentem bez kontekstu konkretnej sprawy.