Zasady pracy z modułem CRM - Zarządzanie kontaktami

W module CRM systemu Streamsoft Rrestiż postanowiliśmy zawrzeć najbardziej istotną część funkcjonalności przypisywanej systemom CRM:

rejestrację istotnych zdarzeń oraz organizację pracy wewnątrz firmy, pozwalającą na efektywną współpracę z klientami.

Praca w module CRM polega na rejestracji, planowaniu oraz śledzeniu realizacji zarejestrowanych zdarzeń. Zdarzenia mogą dotyczyć kontrahentów firmy lub ich podmiotem mogą być pracownicy.

W module CRM zdefiniowano pięć rodzajów zdarzeń:

 Projekty - jest to podstawowe, najbardziej rozbudowane zdarzenie w module CRM. Zaleca się, aby projektów w programie było jak najmniej – aby zachować przejrzystość struktury zadań. Z natury rzeczy projekt jest czymś co trwa dłuższy czas oraz dzieli się na wiele wątków spraw i zadań do wykonania,

 Sprawy - sprawa reprezentuje czynność/temat do wykonania/załatwienia grupującą inne czynności. Sprawa ma określone ramy czasowe w formie planowanej oraz rzeczywistej daty rozpoczęcia i zakończenia. Za zakończenie/załatwienie sprawy jest odpowiedzialna jedna osoba “prowadzący”. Sprawy mogą być pierwszymi elementami drzewa spraw, co oznacza, że mogą się dzielić na inne sprawy, podrzędne do sprawy głównej. Mogą też być podrzędne do projektów,

 Zadania - zadanie jest to czynność zaplanowana do wykonania w określonym czasie przez określoną osobę lub grupę osób. Ramy czasowe zdania są precyzyjnie określone jako planowana i rzeczywista data i godzina rozpoczęcia oraz planowana i rzeczywista godzina zakończenia. Zadanie musi się zaczynać i kończyć w zakresie jednego dnia. Zadanie jest specjalnym zdarzeniem, które pozwala na organizację pracy w postaci graficznego organizatora – Organizacja pracy operatora,

 Kontakty - kontakt jest odnotowaniem faktu kontaktu pomiędzy osobami. Kontaktem jest zarówno rozmowa telefoniczna czy osobista jak i list e-mail,

 Dokumenty - dokument to dowolny plik dowolnego typu, który ma być przechowywany w module CRM. Dokument może być załącznikiem do innych zdarzeń lub autonomicznym dokumentem bez kontekstu konkretnej sprawy.