Operatorzy - okno edycyjne

Wszystkie dane, możliwe do wprowadzenia, podzielone są na tematyczne ponumerowane zakładki. Pola edycyjne, na zakładkach, zakończone klawiszem z grotem strzałki lub grotem strzałki i opisem F6, można wprowadzać wyłącznie wybierając ich zawartość z wcześniej przygotowanego przez użytkownika programu słownika, wywoływanego kliknięciem myszki lub klawiszem . Pola z grotem strzałki i opisem F6 umożliwiają pobranie wartości ze słownika oraz jego uzupełnienie lub modyfikację. Pozostałe słowniki wymagają modyfikacji w opcji Słowniki. Wszystkie słowniki systemowe, powinny zostać zdefiniowane na etapie wstępnego wdrożenia programu. Ich prawidłowe założenie gwarantuje poprawność oraz szybkość korzystania z programu.

 Opis opcji Operatorzy

Spis zakładek zawierających pola określające osobę kontaktową.
 1. Telefony
 2. E-Maile
 3. Kompetencje
 4. Grupy
 5. Inne
 6. Dane GM
 7. Grupy kartotek
 8. Grupy kontrahentów
 9. Domyślny typ zdarzeń
 10. Powiadomienia

1. Telefony

Spis telefonów kontaktowy do operatora. Używając przycisków z panela sterującego (pod spisem telefonów z prawej strony) możemy edytować dane w spius.

  Panel sterujacy

Używając przycisków na panelu lub skrótów klawiszowych możemy przeprowadzić edycje telefonów.
 Dodaj F3 - dodane nowego telefonu do spisu,
 Popraw F5 - poprawa telefonu ze spisu,
 Usuń F8 - usunięcie wybranego telefonu ze spisu.
 

  Ustaw jako domyślny

Ustawia aktualnie wskazany telefon jako domyślny dla aktualnego operatora.

2. E-Maile

Spis E-Maili kontaktowy do operatora. Używając przycisków z panela sterującego (pod spisem E-Maili z prawej strony) możemy edytować dane w spius.

  Panel sterujacy

Używając przycisków na panelu lub skrótów klawiszowych możemy przeprowadzić edycje E-Maile.
 Dodaj F3 - dodane nowego E-Maila do spisu,
 Popraw F5 - poprawa E-Maila ze spisu,
 Usuń F8 - usunięcie wybranego E-Maile ze spisu.
 

  Ustaw jako domyślny

Ustawia aktualnie wskazany E-Mail jako domyślny dla aktualnego operatora.

3. Kompetencje

Na tej zakładce przydzielamy kompetencje operatora do odpowiednich typów zdarzeń CRM. Spis typów zdarzeń można wyswietlić dla każdego typu z osobna jak również dla wszystkich typów razem. Typy zdarzeń definiujemy w opcji: Słoniki - Słowniki systemowe - Typy zdarzeń.

4. Grupy

Na tej zakładce przydzielamy operatora do odpowiednich grup operatorów. W spisie wyświetlone są grupy do których należy operator. Używając przycisków z panela sterującego możemy dodać lub usunąć operatora z grupy. Grupy operatorów definiujemy w opcji: Słoniki - Słowniki operatorów - Grupy operatorów.

5. Inne

  Uwagi

Uwagi dotyczące operatora.

  Podpis do listu E-Mail

Podpis operatora dołączany do listu E-Mail.

  Aktywny

Czy operator jest aktywny. Gdy np. operator już nie pracuje w firmie to nie ma możliwości skasowania jego danych dlatego należy ustawić go jako nieaktywnego.

6. Dane GM

Gdy w naszym systemie dostępny jest moduł GM na tej zakładce można określić dodatkowe ustawienia dla operatora dotyczące modułu GM

  Kod na wydruku dok.

Kod na wydruku dokumentów w systemie GM.

  Kontakt na wyd. dok.

Kontakt na wydruku dokumentów w systemie GM.

  Kasa

Domyślna kasa obsługiwana przez operatora. Jest to kasa zdefiniowana w modulu Rozrachunki w opcji Słowniki - Definicja kas, Słowniki - Definicja banków lub Słowniki - Definicja innych rozrachunków.

  Prawo tylko do określonej kasy

Określa czy aktualny operator posiada prawo tylko do wskazanej wyżej kasy

7. Grupy kartotek

Umożliwia określenie kartotek z jakich grup będzie miał dostęp dany operator. Aby to zadziałało należy rónież okreslić prawo w module Administratora Wszystkie grupy dla danej grypy użytkowników. Używając przycisków na panelu sterującym możemy edytować dane w spisie.
 Dodaj F3 - dodane nowej wartości do spisu,
 Usuń F8 - usunięcie wartości ze spisu.
 

8. Grupy kontrahentów

Umożliwia określenie kontrahentów z jakich grup będzie miał dostęp dany operator. Aby to zadziałało należy rónież okreslić prawo w module Administratora Wszystkie grupy dla danej grypy użytkowników. Używając przycisków na panelu sterującym możemy edytować dane w spisie.
 Dodaj F3 - dodane nowej wartości do spisu,
 Usuń F8 - usunięcie wartości ze spisu.
 

9. Domyślny typ zdarzeń

Umożliwia określnie domyślnych typów zdarzeń ustawianych przy dodawaniu nowych w drzewie spraw lub w organizacji pracy operatora.

10. Powiadomienia

  Sposób powiadomień

Umożliwia okreslenie sposobu powiadamiania operatora o nowych zdarzeniach CRM.
Użytkownik może wybrać następujące opcje:
 Brak - powiadomienia nie są dostarczane;
 Okno w programie - powiadomienia pokazywane są w oknie w programie;
 Wiadomość email - użytkownik powiadamiany jest za pomocą wiadomości wysyłanej na swoją skrzynkę pocztową.
UWAGA
 Jeśli ustawienie globalne powiadomień (w oknie konfiguracji) jest różne od Powiadamiaj używając ustawień użytkownika to użytkownik nie ma wpływu na sposób dostarczania do niego powiadomień.