Kontrahent - okno edycyjne

Wszystkie dane dotyczące kontrahenta podzielone są na tematyczne zakładki:

 Opis opcji kontrahent

 Opis sposobu edycji danych

Spis zakładek zawierających pola określające Kontrahent
1. Podstawowe
 2. Inne
 3. Grupy
 4. Warunki sprzedaży
 5. Limity, Blokady
 6. Odbierajcy, trasy
 7. Cechy
 8. Uwagi
 9. Dodatkowe adresy
 10. Osoby kontaktowe
 11. Dokumenty

1. Podstawowe

  Numer

Numer kontrahenta. Program podpowiada kolejny numer nowo zakładanego kontrahenta, numer ten można zmienić do chwili zapisania danych kontrahenta. Dla zachowania porządku zalecane jest pozostawienie numerów nadanych przez program

  Identyfikator

Krótka nazwa identyfikująca kontrahenta, wykorzystywana do odszukania kontrahenta w spisie

  NIP

NIP kontrahenta. Identyfikator NIP składa się z 3 pól. Pierwsz pole to identyfikator kraju wymagany Następne pole jest polem dodatkowym rozszerzającym NIP.

  Nazwa pełna

Pełna nazwa kontrahenta. Może składać się z wielu linii. Należy unikać wprowadzania w jednej linii ilości znaków przekraczającej szerokość pola edycyjnego. Każda linia nazwy powinna być zakończona klawiszem Enter

  Telefon

Numer telefonu kontrahenta

  Fax

Numer faksu kontrahenta

  Typ

Pole służące do grupowania i filtrowania kontrahentów.
 Działalność gospodarcza
 Osoba fizyczna
 Inne

  Adres

Zestaw pol skladających się na adres kontrahenta.

  Operator prowadzący

Dla danego kontrahenta można przypisać operatora prowadzącego. Można potem wyświetlać np. w drzewie spraw kontrahentów tylko tych kontrahentów którzy są prowadzeni przez aktualnie zalogowanego operatora.

2. Inne

  Płatnik VAT

Oznacza, że aktualny kontrahent jest płatnikiem VAT.

  Numer

Numer działalności gospodarczej kontrahenta.

  Wydane przez

Organ który wydał zezwolenie na działalność gospodarczą kontrahenta.

  Regon

Numer regon kontrahenta.

  Data wydania

Data wydania zezwolenia na działalność gospodarczą kontrahenta.

  Pesel

Numer pesel kontrahenta.

  Waluta

Domyślna waluta kontrahenta - parametr wykorzystywany przy wystawianiu dokumentów walutowych.

  Zerowa st. VAT na wybrane towary

Oznacza zerowa stawkę VAT na wybrane towary dla tego kontrahenta. Tylko kartoteki z zaznaczoną opcja Zerowa stawka VAT dla wybranych kontrahentów.

  E-Mail

Adres E-Mail kontrahenta.

  WWW

Adres strony WWW kontrahenta.

  Konta bankowe

Spis kont bankowych kontrahenta. Używając przycisków z panela sterującego (po prawej stronie spisu) możemy edytować dane w spisu.
 Dodaj F3 - dodane nowego zwolnienia do spisu,
 Usuń F8 - usunięcie zwolnienia telefonu ze spisu.
 Popraw F5 - poprawa zwolnienia ze spisu,
 

  Aktywny

Oznacza czy kontrahent jest aktywny. Jezeli kontrahent ma status nieaktywny to nie pojawia się on w słowniku kontrahentów wywoływanym przy wyborze kontrahenta w innych opcjach.

3. Grupy

Spis rodzajów grup kontrahentów oraz grupy do których należy aktualny kontrahent. Gdy przy danym rodzaju grupy nie jest wyświetlona żadna nazwa to oznacz że kontrahent nie należy do żadnej grupy w obrębie tego rodzaju. Grupa służy do łączenia kontrahentów w zbiory, ułatwiając ich wyszukiwanie i filtrowanie lub umożliwiając tworzenie umów, promocji lub cenników. Grupy mogą być przydatne w wyciąganiu informacji do zestawień i podsumowań np. informacje o sprzedaży wartościowej towarów dla grupy kontrahentów. Już na etapie wstępnego wdrożenia należy dobrze sporządzić definicje grup kontrahentów, zwiększy to, w znacznym stopniu, możliwość wyciągania z programu interesujących nas informacji.

4. Warunki sprzedaży

  Rabat - Procent

Przysługujący rabat dla kontrahenta.

  Ilość dni na termin płatności

Domyślna ilość dni na termin płatności dla dokumentów kredytowych dla kontrahenta.

  Sposób naliczania odsetek

Domyślny sposób naliczania odsetek dla przeterminowanych dokumentów.

  Przedstawiciel handlowy

Jest to przedstawiciel handlowy obsługujący kontrahenta.

  Cena sprzedaży

Domyślna cena sprzedaży podpowiadana na kartotekach dla kontrahenta.

  Sposób płatności

Domyślny sposób płatności podpowiadany na dokumentach dla kontrahenta.

  Płatnik

Dla kontrahenta który posiada innego płatnik można w tym miejscu go wskazać.

  Dokument

Domyślny dokument dla kontrahenta podpowiadany przy wystawianu dokumentów sprzedaży.

  Formularz

Domyślna cena sprzedaży podpowiadana na kartotekach dla kontrahenta.

  Konto bankowe

Konto bankowe naszej firmy drukowane na dokumentach dla aktualnego kontrahenta.

5. Limity, Blokady

Limity i blokady używane w module GM.

  Dopuszczalna wartość całkowitego kredytu

Wybranie (zaznaczenie) pola umożliwia wprowadzenie dla kontrahenta limitu na wartość wszystkich wystawionych dokumentów kredytowych. Jeśli podana kwota limitu zostanie przekroczona w trakcie wystawiania dokumentu, to program poinformuje o tym wyraźnym komunikatem. Po wybraniu kontrahenta na dokument, program poinformuje również o pozostałej kwocie limitu. Zaznaczenie pola i wprowadzenie kwoty limitu równej zero, całkowicie blokuje możliwość wystawienia dla kontrahenta dokumentu kredytowego. Jeśli pomimo ostrzeżeń przekroczono wartość limitu, to zapisanie dokumentu możliwe będzie wyłącznie przez osobę z odpowiednimi prawami.

  Dopuszczalna wartość dokumentu kredytowego

Zaznaczenie pola i podanie kwoty wprowadza ograniczenie na wartość pojedynczego dokumentu kredytowego.

  Zablokuj sprzedaż

Zaznaczenie pola wprowadza blokadę na wystawianie dokumentów sprzedaży.

  Zablokuj zakupy

Zaznaczenie pola wprowadza blokadę na wystawianie dokumentów zakupu.

  Zastrzec rozrachunki tylko dla osób uprawnionych

Zaznaczenie pola wprowadza blokadę na wystawianie dokumentów sprzedaży.

  Maksymalna ilość dokumentów kredytowych

Zaznaczenie pola i podanie ilości wprowadza ograniczenie na ilość aktualnie niezapłaconych dokumentów kredytowych kontrahenta.

  Maksymalna ilość dokumentów przeterminowanych

Zaznaczenie pola i podanie ilości wprowadza ograniczenie na ilość aktualnie przeterminowanych dokumentów kredytowych kontrahenta.

  Maksymalna ilość dni przeterminowania należności

Zaznaczenie pola i podanie ilości wprowadza ograniczenie na ilość aktualnie przeterminowanych dokumentów kredytowych kontrahenta.

6. Odbierający, trasy

  Odbierający

Umożliwia wprowadzenie dla kontrahenta listy osób i numerów rejestracyjnych samochodów odbierających towar i faktury.

  Trasy

Kontrahenta można przydzielić do jednej lub kilku zdefiniowanych w słowniku tras. Na podstawie przydzielonych tras można kontrahentów filtrować.

7. Cechy

W zakładce można wprowadzać wartości wcześniej zdefiniowanych, specyficznych dla firmy wdrażającej moduł Finanse-księgowość, cech kontrahentów. Przykładowymi cechami kontrahenta może być: data odbycia szkolenia partnerskiego, stopień lojalności (od 1do 10), itp. Cechy definiujemy w opcji Słowniki - Słowniki systemowe - Cechy - Cechy kontrahentów.

8. Uwagi

  Uwagi

Pole umożliwiające wprowadzanie uwag dotyczących kontrahenta.

  Ostrzeżenie

Dane wprowadzone w pole ostrzeżenia, będą wyświetlane przy pobraniu kontrahenta na dokument.

9. Dodatkowe adresy

Spis dodatkowych adresów np. gdy kontrahent posiada dwa adresy w jednej firmie np. korespondencyjny, windykacyjny

10. Osoby kontaktowe

Spis oddziałów kontrahenta i osób kontaktowych u kontrahenta.

11. Dokumenty

Zawiera dokumenty zewnętrzne dotyczące danego kontrahenta.