Produkty okno edycyjne |
Dodając nowy produkt program wyświetli spis kartotek magazynowych, w którym należy najpierw wskazać kartotekę towarową odpowiadającą temu produktowi, a jeżeli jeszcze jej nie ma należy ją w tym miejscu zdefiniować. Po wybraniu kartoteki pojawi się okno edycyjne, które umożliwia w czytelny sposób przeprowadzić edycję wartości.
Na zakładce 2. Składniki przeprowadza się edycję składników wchodzących do receptury wybranego produktu. Listę składników aktualizujemy korzystając z standardowych opcji Dodaj Popraw, Usuń, dostępnych na trzy sposoby. Poprzez wywołanie menu podręcznego stojąc na wybranej pozycji listy, wybierając myszką odpowiedni przycisk z panelu sterującego, lub z skrótu klawiszowego.
Dodawanie nowego składnika odbywa się przez wskazanie odpowiedniej kartoteki magazynowej ze spisu, a następnie określenie pozostałych wartości: ilości składnika potrzebnego do produktu, jednostki organizacyjnej, do której ma trafić składnik i ustawienie czy pobierać składniki półproduktu oznaczające czy na liście składników danego produktu ma być umieszczony półprodukt czy jego składniki.
Dodatkowo dla każdego składnika istnieje możliwość zdefiniowania zamienników czyli produktów mogących zastąpić składnik gdy nie ma go na stanie. Tabela zamienniki zawiera taki spis dla aktualnie wskazanego składnika. Edycja zamiennika odbywa się podobnie do edycji składników. Dodatkowo istnieje możliwość określenie kolejności, które zamienniki pobierać jako pierwsze.
Na zakładce 3. Dodatkowe koszty można zdefiniować koszty ponoszone podczas produkcji definiowanego produktu. Koszty te są doliczane do wartości produktu na wystawianym ze zlecenia produkcyjnego dokumencie przyjęcia produktu do magazynu (dokument PWP).
Spis zakładek zawierających pola określające produkt. 1. Produkt
2. Składniki
3. Dodatkowe koszty
Indeks
Indeks kartotekowy z wybranej wcześniej kartoteki określajacej produkt.
Identyfikator
Identyfikator kartotekowy z wybranej wcześniej kartoteki określajacej produkt.
Ilość
Pole określające na jaką ilość produktu jest zdefiniowana receptura.
Opis
Pole umożliwia wprowadzenie istotnych informacji dotyczących wprowadzanej receptury produktu.
Opis
Spis składników wchodzących do receptury wybranego produktu. Okno edycyjne składnika
Używając przycisków z panela sterującego (pod spisem) możemy edytować dane w spisu. Dodaj F3 - dodane nowego składnika do spisu,
Usuń F8 - usunięcie składnika ze spisu.
Popraw F5 - poprawa składnika ze spisu,
Zamienniki
Spis zamienników dla aktualnie wskazanego składnika. Okno edycyjne zamiennika
Używając przycisków z panela sterującego (pod spisem) możemy edytować dane w spise. Dodaj F3 - dodane nowego zamiennika do spisu,
Usuń F8 - usunięcie zamiennika ze spisu.
Popraw F5 - poprawa zamiennika w spise,
Przesuń do góry
Umożliwia zmianę kolejności w spisie zamienników. Zamienniki pobierane są do receptudy w zdefiniowanej kolejności.
Przesuń w dół
Umożliwia zmianę kolejności w spisie zamienników. Zamienniki pobierane są do receptudy w zdefiniowanej kolejności.
Dodatkowe koszty (wydziałowe) - Koszt 1 (procent)
Wartość określająca procentowy koszt ponoszony w czasie produkcji produktu.
Dodatkowe koszty (wydziałowe) - Koszt 2 (kwota)
Wartość określająca kwotę - koszt ponoszony w czasie produkcji produktu.
Roboczogodzina - Ilość godzin
Ilość roboczogodzin potrzebnych do wytworzenia produktu.
Roboczogodzina - Stawka
Stawka za roboczogodzinę.
Roboczogodzina - Wartość
Wartość kosztów wynikająca z roboczogodzin. Standardowo jest to kwota wyliczona z pól Ilość godzin i Stawka.
UWAGA Istnieje mozliwość wpisania innej kwoty określającej wartość kosztów za roboczogodziny i w takim wypadku poleWartość nie wynika z pól Ilość godzin i Stawka.