Spis kartotek magazynowych okno edycyjne |
Należy wypełnić pola edycyjne.
Opis opcji spis kartotek magazynowych
Opis sposobu edycji danych
Spis zakładek zawierających pola edycyjne. 1. Podstawowe
2. Ceny
3. Grupy
4. Opakowania
5. Cechy
6. Kody EAN
7. Opisy
8. Uwagi
9. Zdjęcie
10. Inne
11. Stany
12. Zamienniki
13. Nr katalogowe
14. Intrastat
15. Dokumenty
16. Produkcja
Indeks
Unikalny indeks materiałowy nadawany indywidualnie dla każdego materiału w magazynie. Przyjęto za pewnik, że ten sam indeks we wszystkich magazynach oznacza ten sam towar. Indeksy te są wewnętrzną symboliką w przedsiębiorstwie. Indeks może (powinien) być podzielony na grupy znaków, umożliwiając wyróżnienie pewnych grup materiałów (np. 71-022-01 lub LA-002-0234, LA-003-0234 - gdzie LA-lampa 003-kod dostawcy 0234-numer kolejny wyrobu dostawcy). Indeks może zawierać zarówno litery jak i cyfry. Jego maksymalna długość wynosi 25 znaków. W konfiguracji programu w opcji SystemKonfiguracji
Kartoteki magazynowe
Edycja można ustawić własny format indeksu lub wybrać jeden z predefiniowanych przez producenta np. dwie litery i trzy cyfry LG-032. Stały format indeksu ułatwia filtrowanie i szukanie określonych grup indeksów. Podpowiedź kolejnego indeksu w danej grupie uzyskujemy po przyciśnięciu klawisza znajdującego z prawej strony pola. Po wprowadzeniu pierwszego członu indeksu np. LG i kliknięciu na przycisk Generuj następny indeks, program automatycznie uzupełni indeks podpowiadając kolejny np. LG-243. Dodanie indeksu do grupy np. LG z automatyczną podpowiedzią kolejnego indeksu otrzymamy również po wywołaniu dopisywania F3 stojąc kursorem na dowolnym z indeksów dopisywanej grupy LG.
UWAGA!
Po nadaniu indeksu towaru nie istnieje możliwość jego modyfikacji (poprawy)- z wyjątkiem osób uprawnionych.
Identyfikator
Krótka nazwa identyfikująca materiał, zawierająca maksymalnie 35 znaków. Nazwa ta może się powtarzać i używana jest wyłącznie do wyszukiwania na magazynie interesującego nas towaru. Na fakturze drukowana jest nazwa pełna towaru. Sposób tworzenia nazw skróconych powinien być dobrze przemyślany, tak by na 35 znakach precyzyjnie określić towar. Na przykład, jeśli na magazynie znajduje się dużo towaru o tym samym przeznaczeniu, lecz o różnych nazwach, to warto wpisać skrócony opis przeznaczenia pozostawiając więcej miejsca na nazwę. Przykładowo: dla grupy proszków do prania, można wpisać jako nazwę skróconą PR. POLLENA 2000 i PP. BRYZA itp.
Nazwa
Pełna nazwa opisująca dokładnie materiał. Może składać się z wielu linii, lecz nie więcej niż 360 znaków. Należy unikać wprowadzania w jednej linii nazwy ilości znaków przekraczającej szerokość pola edycyjnego. Każda linia nazwy powinna być zakończona klawiszem Enter. Na fakturze standardowo drukowane są dwie pierwsze linie. Ilość drukowanych na dokumentach linii nazwy można zmieniać w opcji Słowniki Definicje dokumentów, w zakładce Formularze przyciskamy ikonę Dodaj (jeśli wprowadzamy nowy dokument) lub Popraw (jeśli edytujemy dokument już wprowadzony). Wyświetli się okno Formularz standardowy, w którym należy wybrać zakładkę Podstawowe, a w niej pole Sposób druku nazwy:
Stawka VAT
% VAT obowiązujący dla zakupów i sprzedaży.
Jednostka miary
Kod jednostki miary (np. szt., kg, m itp.), maksymalnie do 5 znaków. Dane wprowadzane do tego pola mogą być pobrane ze słownika. Dodanie nowej możliwe jest wyłącznie w opcji Słowniki Słowniki dla kartotek
Jednostki miary.
Cło
Pole określające stawkę procentową obowiązującego dla towaru cła. Wartość tego pola wykorzystywana jest do obliczania ceny zakupu towaru importowanego, podczas wprowadzania zakupu z importu.
SWW
Systematyczny Wykaz Wyrobów, klasyfikacja ta służy przyporządkowaniu towarów do odpowiedniej stawki VAT.
PKWiU
Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, klasyfikacja ta służy przyporządkowaniu towarów do odpowiedniej stawki VAT.
EAN
Dla identyfikacji towaru za pomocą czytnika kodów kreskowych, pole to powinno zawierać znajdujący się na opakowaniu kod EAN, spełniający reguły dla kodu EAN13 lub EAN8. Program umożliwia przydzielenie do jednej kartoteki towarowej kilku kodów EAN w postaci listy. Lista kodów EAN dla kartoteki jest bardzo przydatna w przypadku sprzedaży wg kodów EAN. Często występuje sytuacja, gdy nie interesuje nas kontrola ilości poszczególnych asortymentów wybranego towaru od jednego producenta, np. jogurty owocowe tego samego typu o różnych smakach. Można wtedy założyć listę kodów EAN dla jogurtów o różnych smakach i przypisać je do jednej kartoteki kontrolującej sumę ilości wszystkich jogurtów owocowych.
Pole to dostępne jest na zakładce tylko w przypadku ustawienia w KonfiguracjaUstawienia
Kartoteki magazynowe
kody EAN pola Sposób edycji kodów EAN. Jeśli to samo pole w konfiguracji ustawimy na: Lista kodów EAN dla jednej kartoteki, to listę uzupełniamy na wyświetlonej w tym przypadku zakładce Kody EAN.
Dodaj do magazynu(ów)
Zaznaczenie tej opcji umożliwi dodanie kartoteki do danego magazynu lub magazynów. Następnie należy kliknąć przycisk Zapisz, program połączy użytkownika z oknem Magazyny i możliwe będzie wybranie jednego lub zaznaczenie kilku magazynów, w których ma się znaleźć dana kartoteka. Opcja ta jest aktywna tylko podczas wprowadzania nowej kartoteki do systemu. Gdy chcemy edytować wprowadzoną wcześniej kartotekę, to opcji tej już nie widać.
Opcje dla kartoteki opakowanie. |
Ilość w opak
Ilość towaru w opakowaniu.
Próg
Określa minimalną ilość, przy której wydawane jest kolejne opakowanie np.:
Założenia: 7 - ilość butelek do zapakowania
4 - ilość butelek w opakowaniu
2 - próg
Sposób liczenia:
1. Załóżmy, że 7/ 4 = 1opakowanie
7 - 1 opakowanie*4 = 3 butelki reszty
Jeżeli 3 >= 2 to ilość w opakowaniu = ilość w opakowaniu+1
Należy przyjąć dwa opakowania.
2. Załóżmy, że ilość butelek do zapakowania wynosi 5, a ilość butelek w opakowaniu nadal pozostaje 4, to:
5/ 4 = 1 opakowanie
5 - 1 opakowanie*4 = 1 reszty
Jeżeli 1>=2 to nic się nie dzieje i liczba opakowań pozostaje równa 1.
Sposób realizacji
Sposób realizacji opakowań kaucionowanych: Automatycznie, Tylko ręcznie, Tylko jeśli wybrano.
Stałe parametry opakowania
Zaznaczymy opcję jeśli wprowadzone parametry są za każdym razem takie same dla opakowania. Jeśli opakowanie jest przypisane do więcej niż jednej kartoteki i użytkownik włączył parametr Stałe parametry opakowania, to przed zapisaniem wprowadzonych danych, system wygeneruje komunikat z pytaniem/ostrzeżeniem. Ma to zapobiegać przypadkowemu nadpisaniu parametrów opakowania w wielu kartotekach.
Na tej zakładce znajdują się informacje dotyczące ceny zakupu, ceny ewidencyjnej oraz cen sprzedaży.
W górnym segmencie zakładki program wyświetla informacje dotyczące ostatniej ceny zakupu towaru oraz ostatniej daty zakupu. W przypadku magazynu rozliczanego w cenach ewidencyjnych, dodatkowo dochodzi informacja o cenie ewidencyjnej towaru.
Poniżej pokazana została tabela zawierająca spis zdefiniowanych cen sprzedaży.
Informacje wyświetlane w tym oknie zależą od ustawień wprowadzonych w opcji SłownikiSłowniki dla kartotek
Definicje cen. Opcja Definicje cen umożliwia zdefiniowanie ilości cen oraz parametrów określających ceny sprzedaży dla wszystkich towarów. Definiowanie cen sprzedaży powinno zostać wykonane na etapie wstępnego wdrożenia programu.
Pod tabelą zawierającą spis cen sprzedaży znajdują się przełączniki umożliwiające zmianę informacji o marży i narzucie:
Wybranie opcji Marża/Narzut włącza wyświetlanie kolumn z informacją o marży i narzucie dla wprowadzonych cen sprzedaży w stosunku do ostatniej ceny zakupu towaru. Marża obliczana jest ze wzoru:
100 * (Cs - Cz) / Cs
Narzut obliczany jest ze wzoru:
100 * (Cs - Cz) / Cz
Gdzie : Cz - cena zakupu, Cs - cena sprzedaży
Zmianę ceny i jej parametrów uzyskujemy poprzez przyciśnięcie przycisku Popraw F5. Okno edycyjne ceny kartoteki
Górna, informacyjna część okna edycyjnego, pokazuje między innymi walutę edytowanej ceny oraz ostatnią cenę zakupu. Ostatnia cena zakupu może służyć do wyliczania cen sprzedaży.
Jeśli w opcji Definicje cen określono, że dominująca w cenie jest wartość netto, to kursor w oknie edycyjnym ustawiony jest w polu Netto, a w polu Brutto, jeśli określono, że dominująca w cenie jest wartość brutto. Zmiana ceny może nastąpić poprzez bezpośrednie, ręczne wprowadzenie jej wartości, lub obliczenie jej na podstawie marży lub narzutu, w odniesieniu do ostatniej ceny zakupu. W tym celu należy przejść do pola Marża lub Narzut i wprowadzić żądaną wartość procentową. Cena sprzedaży obliczana z marży:
Cs = (100 * Cz) / (100 - marża%)
Cena sprzedaży obliczana z narzutu:
Cs = (Cz * (100 + narzut%)) / 100
Gdzie : Cz - cena zakupu, Cs - cena sprzedaży
Podstawa wyliczania
Służy do ustalenia sposobu wprowadzania ceny sprzedaży. Wartość tego pola decyduje o tym, w jakim polu pojawi się kursor po wejściu w edycję cen.
Grupy służą do łączenia wybranych towarów w zbiory ułatwiając ich wyszukiwanie i filtrowanie, mają strukturę drzewiastą. Ilość możliwych do zdefiniowania w systemie grup nie jest ograniczona. Każda kartoteka może zostać przypisana do wielu różnych grup towarowych. Grupy są przydatne przy definiowaniu umów, promocji, zestawień i podsumowań np. informacje o sprzedaży wartościowej towarów z wybranej grupy. Już na etapie wstępnego wdrożenia należy dobrze sporządzić definicje grup towarowych, zwiększy to w znacznym stopniu możliwość uzyskiwania interesujących nas informacji oraz ułatwi wystawianie dokumentów.
Po zainstalowaniu programu istnieją dwie grupy zdefiniowane przez producenta: Asortyment i Producent. Z powodów omówionych wcześniej, zalecane jest ich prowadzenie oraz przydzielenie do nich kartotek magazynowych.
Nowe pozycje do grup można wprowadzać w opcji Słowniki Słowniki dla kartotek
Grupy kartotekowe lub bezpośrednio na tej zakładce po wywołaniu słownika grupy przyciskiem lub klawiszem funkcyjnym F6
Przydzielenie kartoteki do grupy możemy usunąć klikając na przycisk i wybierając z jego menu opcję Delete.
W zakładce można wprowadzić rodzaje opakowań obowiązujących dla danej kartoteki:
Zbiorcze
Nie generują żadnych opłat i nie trzeba się z nich rozliczać.
Kaucjonowane
Opakowania, z których należy się rozliczać za pomocą kaucji, np. butelki, transportery.
Domyślne
Podpowiadane jako główne opakowanie dla towaru. Generuje się, gdy na kartotece wybór opakowania ustawiony jest na automatyczny. Opakowaniem domyślnym może być opakowanie zbiorcze lub kaucjonowane.
Cechy to dodatkowe wartości określające kartotekę np. waga, objętość. Dane te mogą służyć np. do określenia wagi wszystkich towarów na fakturze lub do określenia wagi wszystkich towarów danej grupy na magazynie.
Zakładka ta jest widoczna wtedy, gdy w Konfiguracji systemu ustawimy dla sposobu edycji kodów EAN, parametr -Lista kodów EAN dla jednej kartoteki.
Dla kartoteki użytkownik systemu, może zdefiniować dowolną ilość opisów. Typy opisów zakładane są w słowniku dla kartotek. Dla kartoteki można zdefiniować tylko jeden opis dla jednego typu.
Uwagi i ostrzeżenia to notatniki umożliwiające wprowadzenie istotnych informacji o kartotece towarowej. Uwagi można przeglądać na życzenie, natomiast ostrzeżenia wyświetlane będą automatycznie przy pobraniu towaru na dokument.
Na tej zakładce można przypisać do kartoteki obraz w formacie pliku JPG. W bazie zapisywany jest obraz w pełnej rozdzielczości i taki można oglądać na zakładce Zdjęcie w spisie kartotek magazynowych.
Służy do ustawienia innych parametrów związanych z kartoteką. np:
Sposób obsługi numerów seryjnych / miejsc składowania / terminów ważności / numerów dostaw
Mamy do wyboru: Nie - brak możliwości podania numerów seryjnych, miejsc składowania i numerów dostaw na dokumentach przychodu i rozchodu,
Wymuś - sposób wymuszający podanie takiej ilości numerów seryjnych, miejsc składowania i numerów dostaw na dokumencie, jak ilość przychodu lub rozchodu,
Na życzenie - Sposób nie wymuszający podania takiej ilości numerów seryjnych, miejsc składowania i numerów dostaw na dokumencie, jak ilość przychodu lub rozchodu.
Zerowa stawka VAT dla wybranych kontrahentów
Zaznaczenie tego pola umożliwia sprzedaż towaru ze stawką 0%VAT dla kontrahenta, który posiada znacznik w polu 0%VAT dla wybranych towarów. Przykładem takiego kontrahenta może być Straż Pożarna, której przysługuje zerowa stawka VAT na wybrane towary.
Ile dni od daty założenia kartoteka jest nowością
Użytkownik określa, przez jaki okres czasu wprowadzona do systemu kartoteka będzie miała status Nowość. Można ją wtedy wyróżnić spośród innych kartotek za pomocą koloru.
Próg zmiany podstawy wyliczania cen
Związany jest z opcją dotyczącą podstawy zmiany cen. Cena będzie różna (większa lub mniejsza) o podaną, procentową wartość progu.
Zalecana krotność ilości (0-wyłączona)
Użytkownik systemu w ramach tej opcji określa, w jakich ilościach powinien być sprzedawany dany towar, np. szklanki można sprzedawać w kartoniku po 6 sztuk.
Aktywny
Kartoteki pozbawione znacznika w tym polu nie będą dostępne podczas wystawiania dokumentów. Można je wtedy edytować podczas przeglądania spisu kartotek w opcjach: MagazynStany magazynowe i Słowniki
Spis kartotek magazynowych.
Blokada przychodów
Można zablokować przychód danej kartoteki. Opcją tą posługujemy się w momencie, gdy np. mamy dany towar w nadmiarze, lub gdy nie sprzedaje się zbyt dobrze.
Blokada rozchodów
Można zablokować rozchód danej kartoteki. Powodem mogą być zrobione na towar rezerwacje lub przeznaczenie go np. na gratisy.
Jednostki zastępcze
Jednostki zastępcze definiowane są dla podstawowej jednostki miary. Z tym parametrem jest związanych kilka opcji: Przelicz wg jednostki zastępczej - umożliwia wyliczenie ilości w jednostce podstawowej poprzez podanie ilości w wybranej jednostce zastępczej. Opcja ta jest dostępna w polu Ilość w oknie technologii i meldunków zwrotnych (moduł Zarządzanie produkcją) oraz podczas edycji pozycji dokumentu;
Na okienku edycyjnym kartotek magazynowych wyświetlany jest stan na wszystkich magazynach - w jednostce zastępczej;
W oknie Stany magazynowe wyświetlany jest stan magazynu w jednostce zastępczej. Aby stany magazynowe były wyświetlane w jednostce zastępczej, należy w oknie definiowania jednostki zaznaczyć parametr Licz stan magazynowy.
Zapas min.
Najniższy poziom zapasu, którego wielkość deklaruje użytkownik określany w dwóch wariantach: naliczony (określony z góry) i rzeczywisty (faktycznie występujący w magazynie).
Zapas maks.
Najwyższy poziom zapasu, którego wielkość deklaruje użytkownik. Określany w dwóch wariantach: naliczony (określony z góry) i rzeczywisty (faktycznie występujący w magazynie).
Stan aktualny
Stan towarów wynikający z dostaw i rozchodów.
Stan dyspozycyjny
Stan aktualny pomniejszony o wprowadzone do programu zamówienia zewnętrzne i wewnętrzne.
Stan zablokowany
Stan z dokumentów niezaakceptowanych, nie można go rozchodować.
Stan z produkcji
Jest to ilość planowana do realizacji w produkcji, wynika ona ze zleceń produkcyjnych mających status: rozpoczęte, planowane, w przygotowaniu. Stan ten jest pomniejszany o ilość już wyprodukowaną, czyli zmienia się w momencie, kiedy zostają zrealizowane poszczególne zlecenia produkcyjne.
Stan przewidywany
Jest to stan dyspozycyjny powiększony o będące w realizacji zamówienia do dostawców, zapotrzebowania wewnętrzne i stan zablokowany.
Stan aktualny razem z zablokowanym
Stan ten jest sumą stanu wynikającego z dostaw i rozchodów oraz stanu, którego nie można rozchodować z określonych przyczyn.
Ilość brakująca przyg. zam. odb. i wew.
Ilość ta wyliczana jest automatycznie, jest to ilość, dla której jeszcze nie ma przygotowanego planu realizacji.
Ilość brakująca potw. zam. odb. i wew.
Wyliczana automatycznie, jest to ilość, która nie została jeszcze potwierdzona.
Ilość potwierdzona zam. odb. i wew.
Jest to ilość, która została potwierdzona, ale jeszcze nie zrealizowana.
Stan do rozdysponowania
Różnica stanu aktualnego i ilości potwierdzonej z zamówień od odbiorców i zamówień wewnętrznych.
Są to odpowiedniki danej kartoteki. W polu Rodzaj należy zaznaczyć, jaki jest to zamiennik - podstawowy, dodatkowy. Używając przycisków na panelu sterującym możemy edytować dane w spisie. Dodaj F3 - dodane nowej wartości do spisu,
Usuń F8 - usunięcie wartości ze spisu.
Popraw F5 - poprawa wartości w spisie,
Są to numery katalogowe kartoteki. Używając przycisków na panelu sterującym możemy edytować dane w spisie. Dodaj F3 - dodane nowej wartości do spisu,
Usuń F8 - usunięcie wartości ze spisu.
Popraw F5 - poprawa wartości w spisie,
Wspólny system statystyki obrotu towarowego pomiędzy państwami członkowskimi. Firmy dokonujące wymiany handlowej z krajami UE zobowiązane są do składania zgłoszeń Intrastat. Dla przywozu i wywozu towarów składa się odrębne zgłoszenia Intrastat.
Firmy, których wartości obrotów z krajami UE nie przekroczą progów asymilacji, są zwolnione z obowiązku przekazywania informacji dla potrzeb systemu Intrastat. Firmy te nie generują w programie deklaracji INTRASTAT
Nie podlega deklaracji INTRASTAT
Opcję tę zaznaczamy w sytuacji, kiedy nie chcemy, aby dana kartoteka była brana pod uwagę, podczas tworzenia deklaracji INTRASTAT.
Kraj pochodzenia
Z listy rozwijanej za pomocą przycisku wybieramy kraj, z którego pochodzi, wprowadzany na stan magazynowy, towar.
Kod PCN
Są to kody scalonej nomenklatury celnej dla towarów, potrzebne przy wypełnianiu deklaracji Intrastat. Pozycje towarowe muszą być wpisywane do deklaracji Intrastat w oparciu o 8-cyfrową scaloną nomenklaturę towarową handlu zagranicznego CN. Kody PCN wybieramy ze słownika (pod warunkiem, że zostały tam wcześniej wprowadzone) za pomocą przycisku. Tym samym przyciskiem kasujemy pomyłki.
Jm PCN
W polu tym należy wybrać odpowiednia jednostkę miary dla kodu PCN.
Przelicznik
Jest to przelicznik dodatkowej jednostki miary, np. sprzedajemy towar w kilogramach, a na deklaracji Intrastat musimy podać jednostkę miary tonę. Określamy wartość przelicznika, który zamieni kilogramy na tony.
Waga dla INTRASTAT
Należy podać wagę towaru, która będzie wprowadzona do deklaracji Intrastat.
Wypełniaj wartość statystyczną niezależnie od rodzaju przekroczonego progu
Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że dane statystyczne będą wypełniane bez względu na to, który próg (asymilacji lub specyficzny) dana firma przekroczyła.
W zakładce wprowadzamy dokumenty zewnętrzne dotyczące danej kartoteki.
Nazwa
W polu wpisujemy nazwę dokumentu.
Typ dokumentu
Wybieramy typ dokumentu. Dokument może być typu: oferta, e-mail, inny.
Dokument
Wybieramy dokument z tych, które mamy zapisane w plikach w komputerze. Wybierając opcje z menu dostępnego po kliknieciu na przycisk obok pola edycyjnego mamy do syspozycji m.i: Pokaż - F2, która umożliwia zobaczenie zawartości dokumentu.
Popraw - F5, umożliwia poprawę już istniejącego dokumentu.
Zapisz dokument - F7 słuzy do zapisania dokumentu.
UWAGA!
Zakładka Dokumenty jest widoczna w oknie kartoteki magazynowej wtedy, gdy spełnione są następujące warunki:
1. - Użytkownik posiada system Streamsoft RESTIŻ.
2. - Użytkownik ma przydzieloną licencję na moduł Zarządzanie kontaktami (CRM).
3. - W module Administratora musi być założona baza dodatkowych dokumentów.
4. - W module Administratora musi być przyznane prawo do oglądania zakładki Dokumenty.
Zakładka zawiera informacje dotyczące powiązania danej kartoteki z wydziałem produkcji. Zakładka jest dostępna, gdy użytkownik ma wykupioną licencję na moduł Zarządzanie produkcją i przydzielone prawa do produkcji w module Administratora.
Średni czas dostawy
Należy określić, w jakim czasie dany towar zostanie dostarczony.
Polska norma
Norma określająca produkt, może decydować o przyjęciu lub odrzuceniu dostawy.
Cena rynkowa
Należy wpisać cenę, po której dokonuje się transakcji kupna/ sprzedaży.
Rodzaj planowania
Opcja ta pokazuje, ze produkcję można planować na kilka sposobów: Ręcznie - polega na ręcznym wprowadzeniu planu produkcji;
Do ilości wyliczonej - polega na zsumowaniu ilości zaległej z poprzedniego okresu, prognozy sprzedaży i zamówień;
Do zapasu min. - polega na wyznaczeniu różnicy pomiędzy zapasem minimalnym a stanem dyspozycyjnym;
Do zapasu max. - polega na wyznaczeniu różnicy pomiędzy zapasem maksymalnym a stanem dyspozycyjnym;
Do zapasu średniego - polega na zsumowaniu zapasu maksymalnego i minimalnego, obliczeniu wartości średniej i odjęciu, od otrzymanej wartości, stanu dyspozycyjnego;
Tylko do ilości zamówionej - jest to rodzaj planowania polegający na uwzględnieniu tylko ilości z zamówień.
Rodzaj realizacji surowców
Istnieją dwa rodzaje realizacji surowców: Rezerwacja i zamówienie - opcja ta jest związana z generowaniem planu materiałowego w module Zarządzanie produkcją. Jeśli użytkownik ją zaznaczy, to system będzie sprawdzał stany magazynowe dla danej kartoteki i automatycznie rezerwował ilości potrzebne do produkcji. Jeśli nie będą one wystarczające, to wtedy należy je zamówić;
Tylko zamówienie - opcja ta jest związana z generowaniem planu materiałowego w module Zarządzanie produkcją. Jeśli użytkownik ją zaznaczy, to system nie będzie sprawdzał stanów magazynowych dla danej kartoteki tylko wszystko przekaże do zamówienia.