Konfiguracja - CRM

W tej opcji znajdują się ustawienia i parametry dotyczące modułu CRM.

Spis gałęzi zawierających pola określające moduł CRM
 Ogólne
 Ustawienia
 Ostateczny termin
 Prawa
 E-Mail
 Okna podpowiedzi
 Korespondencja seryjna
 Powiadomienia

Ogólne

  Obsługa programu lojalnościowego

Włączenie tej opcji spowoduje, że w menu Słowniki modułu Zarządzanie kontaktami, użytkownik będzie mógł zdefiniować Słowniki dla programu lojalnościowego. Ponadto, w module Handlowo-Magazynowym, w opcji Słowniki - Definicjach dokumentów - Sprzedaż towarów handlowych, w zakładce Dodatkowe pojawi się parametr: Obs. karty programu lojalnościowego. Dodatkowo, w menu CRM, użytkownik będzie mógł zdefiniować odpowiedni program lojalnościowy, uczestników tego programu oraz wydane nagrody.

  Obsługa planowania miesięcznego

Włączenie tej opcji spowoduje, że w menu CRM pojawi się opcja Planowanie miesięczne.

Ustawienia

  Kontrolować kompetencje operatorów

Czy kontrolować kompetencje operatorów przy poprawie, realizacji i generowaniu zdarzeń w module CRM. Domyślnie włączony, jak nie będzie włączony to program nie będzie ostrzegał o braku kompetencji głównego wykonawcy projektu, sprawy czy zadania

  Wyświetlanie statusu

Określa sposób automatycznego wyświetlania okna statusu operatora. Można wybrać jedno z trzech ustawień:
 Nie wyświetlać
 Wyświetlanie przy wejściu do modułu CRM
 Wyświetlanie przy wejściu do programu

  Pokazywać wybór miejsca powstania zadania w organizatorze pracy

Parametr widoczny tylko gdy dostępny jest moduł "Serwis", wymusza pytanie o źródło/rodzaj edytowanego zadania podczas edycji w organizatorze pracy. Parametr jest zapisywany w konfiguracji operatora.

  Katalog obsługi dokumentów zewnętrznych

Jest to katalog w którym zapisywane są tymczasowo dokumenty w momencie ich podglądu przez inne programy. Dotyczy to dokumentów przechowywanych w bazie dodatkowych dokumentów. Podgląd za polega na wczytaniu ich z bazy i zapisaniu właśnie do tego katalogu, a potem uruchamiany jest domyślny program obsługi tego typu plików.

  Sposób wyświetlania postępu

W jaki sposób będzie pokazywany postęp zaawansowania załatwienia zadania w oknie edycyjnym: jako liczba lub jako pasek postępu.

  Domyślnie drzewo spraw ustawiać na operatora

Parametr określa na jakiego operatora ma być ustawione okno drzewa spraw przy ustawionym sposobie przeglądania na "Operatorzy" lub "Wykonawcy", Do wyboru są dwa ustawienia
 Aktualnie zalogowanego (wartość domyślna)
 Ostatnio wybranego

  W drzewie bez filtru na datę w widoku wg kontrahenta

Pozwala przeglądać zakończone zdarzenia dla kontrahentów w oknie Drzewo spraw bez względu na datę rozpoczęcia i zakończenia.

  Edycja czynności na poziomie zdarzenia

Zaznaczenie tej opcji umożliwia edycję czynności danego zdarzenia CRM na poziomie edycji tego zdarzenia, w przeciwnym wypadku dodawanie i usuwanie czynności dla zdarzenia jest możliwe tylko w obrębie typu w słowniku Typy zdarzeń.

  Dodatkowy operator zdarzenia domyślnie jako wykonawca

Zaznaczenie tej opcji umożliwia domyślne dodawanie dodatkowego operatora dla zdarzenia jako wykonującego dane zdarzenie.

  Wyświetlanie nazwy pełnej w filtrze kontrahentów

Czy w oknie Drzewo spraw w lewym panelu wyświetlać nazwę pełną kontrahenta, oczywiście gdy wybrano przeglądanie danych w kontekście kontrahentów.

  Edycja osoby i operatora kontaktowego podczas edycji / dodawania sprawy

Czy umożliwiać edycję osoby kontaktowej oraz operatora kontaktowego podczas edycji / dodawania sprawy.

  Edycja osoby i operatora kontaktowego podczas edycji / dodawania zadania

Czy umożliwiać edycję osoby kontaktowej oraz operatora kontaktowego podczas edycji / dodawania zadania.

  Sposób numeracji w reklamacjach

Należy ustawić sposób numeracji dokumentów reklamacji obsługiwanych w opcji Zlecenia reklamacyjne.

Ostateczny termin

  Gdy stan realizacji mniejszy niż % wyświetl

Określa stan (postęp) realizacji zadania przed którym wyświetlać ostrzeżenia i alarm.

  ostrzeżenie gdy do ostatecznego terminu pozostało mniej niż % planowanego czasu

Jeżeli postęp realizacji zadania jest mniejszy niż wskazano w opcji powyżej, a do jego zakończenia pozostało mniej niż procent planowanego czasu wskazany w tym polu zostanie wyświetlone ostrzeżenie przy danym zadaniu w oknach: Drzewo spraw, Organizacja pracy operatora i status operatora.

  alarm gdy do ostatecznego terminu pozostało mniej niż % planowanego czasu

Jeżeli postęp realizacji zadania jest mniejszy niż wskazano w opcji powyżej, a do jego zakończenia pozostało mniej niż procent planowanego czasu wskazany w tym polu zostanie wyświetlony alarm przy danym zadaniu w oknach: Drzewo spraw, Organizacja pracy operatora i status operatora.

Prawa

  Domyślne prawo dla operatorów dodanych na listę

W systemie możliwe jest ustawienie domyślnych praw dla operatorów dodanych do listy, podczas zakładania zdarzenia, sprawy, projektu, itp. W opcji możemy wybrać jeden z czterech statusów: Brak, Oglądanie, Oglądanie i edycja, Oglądanie, edycja i usuwanie.

  Domyślne prawo dla pozostałych operatorów

W tej opcji określa się domyślne prawo dla operatorów nie wskazanych (nie przypisanych) do realizacji wybranego zadania. Prawo to podpowiadane jest w oknie edycyjnym zadania gdzie również można określić indywidualne prawo do danego zadania dla pozostałych operatorów. W opcji możemy wybrać jeden z 4 statusów: Brak prawa, prawo do oglądania, prawo do oglądania i edycji, prawo do oglądania, edycji i usuwania.

E-Mail

  Typ kontaktu dla E-Maila

W momencie wysłania, pobrania E-Maile może powstać zdarzenie CRM typu kontakt, w tej opcji wybieramy czy takie zdarzenie ma zostać odnotowane w bazie i jeżeli tak to jakiego typu taki kontakt ma powstać. Typy kontaktów edytuje się w opcji Słowniki-Słowniki systemowe-Typy zdarzeń-Kontakt.

  Typ dokumentu dla E-Maila

W momencie wysłania, pobrania E-Maile może powstać zdarzenie CRM typu dokument, w tej opcji wybieramy czy takie zdarzenie ma zostać odnotowane w bazie i jeżeli tak to jakiego typu taki dokument ma powstać. Typy dokumentów edytuje się w opcji Słowniki-Słowniki systemowe-Typy zdarzeń-Dokumenty.

Okna podpowiedzi

  Pokazywać okna podpowiedzi w organizatorze

Czy pokazywać okna podpowiedzi (hinty) w organizatorze pracy operatora w momencie najechania kursorem myszki na wybrane zdarzenie CRM w kalendarzu.

  Pokazywać okna podpowiedzi w drzewie spraw

Czy pokazywać okna podpowiedzi (hinty) w oknie drzewo spraw w momencie najechania kursorem myszki na wybrane zdarzenie CRM w drzewie spraw.

  Opóźnienie pokazania podpowiedzi (ms)

Po jakim czasie od najechania na zdarzenie pokazać okno podpowiedzi. Czas podawany jest w mili sekundach.

  Czas pokazania podpowiedzi (ms)

Jak długo pokazać okno podpowiedzi. Czas podawany jest w mili sekundach.

Korespondencja seryjna

  Typ automatycznie generowanego kontaktu dla korespondencji tradycyjnej

W momencie zamknięcie korespondencji tradycyjnej (w opcji Korespondencja seryjna) istnieje możliwość powstania zdarzenia CRM typu kontakt, w tej opcji wybieramy czy takie zdarzenie ma zostać odnotowane w bazie i jeżeli tak to jakiego typu taki kontakt ma powstać. Typy kontaktów edytuje się w opcji Słowniki-Słowniki systemowe-Typy zdarzeń-Kontakt.

  Typ automatycznie generowanego kontaktu dla korespondencji elektronicznej

W momencie zamknięcie korespondencji elektronicznej (w opcji Korespondencja seryjna) istnieje możliwość powstania zdarzenia CRM typu kontakt, w tej opcji wybieramy czy takie zdarzenie ma zostać odnotowane w bazie i jeżeli tak to jakiego typu taki kontakt ma powstać. Typy kontaktów edytuje się w opcji Słowniki-Słowniki systemowe-Typy zdarzeń-Kontakt.

Przypomnienia

  Sposób powiadamiania użytkowników

Opcja umożliwia globalnie ustawienie sposóbu w jaki będą dostarczane powiadomienia dla użytkowników:
 Brak powiadomień - powiadomienia w ogóle nie są wysyłane do użytkowników;
 Powiadamiaj za pomocą okna w programie - powiadomienia pokazywane są w oknie w programie głównym;
 Powiadamiaj za pomocą wiadomości email - powiadamiania są wysyłane na skrzynkę pocztową użytkownika;
 Powiadamiaj używając ustawień operatora - powiadamiania wysyłane są w sposób określony przez danego użytkownika.