Konfiguracja - Dokumenty

W tej opcji znajdują się ustawienia i parametry dotyczące dokumentów.

Spis gałęzi zawierających pola
 Edycja dokumentu
 Zamówienia do dostawców
 Edycja pozycji
 Uzupełnienia
 Wydruki
 Akceptacje
 Limity
 Podstawa cen sprzedaży
 Umowy, promocje, cenniki
 Gratisy
 Edi
 Widok

Edycja dokumentu

  Funkcja klawisza "F3" przy sprzedaży

Opcja ta pozwala, na zależne od wyboru użytkownika, ustawienie dokumentu, który będzie się włączał w momencie naciśnięcia klawisza funkcyjnego F3. Możliwe są trzy ustawienia: wybór dokumentu, dokument kontrahenta, szybki dokument (najczęściej jest to paragon).

  Podczas edycji dokumentu wyświetlaj (nazwę lub identyfikator)

Wybranie tej opcji spowoduje, że przy edytowaniu dokumentu wyświetlać się będzie jego nazwa lub identyfikator.

  Wystawianie pozycji wg kodów EAN

Umożliwia wprowadzanie pozycji na dokument sprzedażowy, magazynowy za pomocą kodów EAN; Jeśli użytkownik systemu zaznaczy jako sposób wystawiania pozycji wg kodów EAN - Dodawanie i zbijanie, to możliwa będzie poprawa pozycji na dokumencie z jednoczesnym zwiększeniem ilości (podczas ponownego czytania kodu).

  Uproszczone okno potwierdzenia paragonu

Zaznaczenie tej opcji umożliwia skrócenie czasu wystawiania potwierdzenia do paragonu. Okno potwierdzenia paragonu bez zaznaczenia tej opcji.

  Przy sprzedaży sprawdzać aktualną datę nowego dokumentu

Zaznaczenie tej opcji powoduje automatyczne sprawdzanie czy data dokumentu mieści się w ustalonym Zakresie dat. Jeśli jej nie zaznaczymy program automatycznie będzie przypisywał do dokumentów pewną datę (zachowującą porządek w systemie), która nie zawsze będzie zgodna z tym, co użytkownik chce mieć na dokumencie.

  Przed wystawieniem WZ wyświetlić listę niezrealizowanych WZ

Umożliwia użytkownikowi, podczas wystawiania WZ, podejrzenie WZ niezrealizowanych, czyli takich, dla których nie została wystawiona faktura.

  Rozszerzyć okno edycyjne dokumentu na cały ekran

Opcja ta "rozciąga" okno dokumentu na całą wielkość ekranu.

  W spisie kont firmy wybierać tylko te z znacznikiem Druk

Opcja ta ogranicza wybór kont na dokumencie sprzedaży do tych, które mają znacznik Druk.

  Przy przerzutach MM z magazynu ewidencyjnego na zakupowy cena z dostaw

Towary na magazynach mogą być klasyfikowane wg cen zakupu lub cen ewidencyjnych. Zaznaczenie tej opcji sprawia, że w trakcie dokonywania przerzutów MM (gdzie towary na magazynach są w różnych cenach) towar przyjmie cenę dostawy.

  Przy zakupie nie wliczać zwiększenia ceny zakupu do ceny netto

Opłaty celne, transport, itp., zwiększają cenę zakupu. Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że nie będą one wliczane do ceny zakupu. Zaznaczamy ją w przypadku, kiedy opłaty te są rozliczane w inny sposób.

  Wyświetlać informację o uwagach do pozycji dokumentu

Umożliwia wyświetlanie uwag do pozycji wystawianego dokumentu.

  Zewnętrzny program do edycji dokumentu

Z tej opcji korzystają użytkownicy, którzy mają swój sposób wprowadzania dokumentów. Umożliwia ona współpracę systemu z innym programem.

  Zmieniać cenę zakupu mimo rozchodu dostaw

Można podmienić cenę dostawy pomimo tego, że już nastąpiła sprzedaż towaru i został wystawiony dokument sprzedaży.

  Komplet podliczać zawsze jako suma podpozycji

Zaznaczenie tej opcji umożliwia automatyczne wyliczanie (pobieranie) ceny pozycji wchodzących w skład kompletu. Wartość kompletu nie jest rozdzielana według wartości magazynowej z WZ, tylko jako suma pozycji. Dzięki tej opcji dane pozycje usługowe będą miały wartość.

  Ustaw datę na FA wew. do nabyć wewnątrzwspól. wg daty wprowadzania

Opcja ta ma ważne znaczenie podczas naliczania VAT-u. Pozwala określić, kiedy dana faktura ma być brana pod uwagę przy naliczaniu VAT-u.

 Pobierz przedstawiciela handlowego z odbiorcy, jeśli wskazano odbiorcę

Zaznaczenie tej opcji umożliwia automatyczne przepisanie przedstawiciela handlowego z danych odbiorcy, pod warunkiem, że wskazano odbiorcę.

  Pobierz cenę sprzedaży z odbiorcy, jeśli wskazano odbiorcę

Zaznaczenie tej opcji umożliwia automatyczne pobranie ceny sprzedaży z warunków sprzedaży odbiorcy, z umów i promocji, z cenników, pod warunkiem, że wskazano odbiorcę.

  " Zamówienia od odbiorców - przepisać uwagi do dokumentu podczas realizacji

Automatycznie przepisywane są uwagi do dokumentów, podczas realizacji zamówienia od odbiorców.

  Zamówienia od odbiorców - umożliwić poprawę nawet gdy są faktury zaliczkowe do zamknięcia

Jeśli parametr ten nie jest zaznaczony w konfiguracji, to nie jest możliwa pełna edycja dokumentu i poprawa np., pozycji na dokumencie. Możliwa jest tylko zmiana dokumentu do wystawienia, sposobu i terminu dostawy, przedstawiciela handlowego, zmiana cech dokumentu.

  Nie pokazuj sum dok. w dok. mag. (przy braku prawa do cen zak.)

Jeśli opcja ta zostanie włączona i dodatkowo operator systemu nie będzie miał prawa do oglądania cen zakupu, to w oknie edycji dokumentu, w zakładce 0, w wyświetlanych kolumnach, pojawią się tylko kolumny: Nazwa, Identyfikator, Ilość, Jednostka miary oraz operator nie będzie mógł podglądać sum dokumentów oraz podsumowań kwotowych pozycji na takich dokumentach.

Zamówienia do dostawców

  Zam. do dost. - potwierdzania zamówień tylko dokumentami MM

Czy mymuszać potwierdzanie zamówień do dostawców tylko za pomocą dokumenów MM.

  Zam. do dost. - wybierać magazyn przed realizacją

Czy gwyświetlać opcję wyboru magazynu przed zrealizowaniem zamówienia do dostawcy.

  Cecha kartoteki jako kolumna na oknie edycyjnym zamówień do dostawców.

Jaką cechę kartoteki pokazywać dodatkowo jako kolumnę na oknie edycyjnym dokumentów zamówień do dostawców.

  Procedura do wyliczania ilości zamówionej u dostawców

Według jakiej procedury ma być wyliczana ilość zamówiona u dostawców.

  Procedura do wyznaczania pozycji zamawianych u dostawców

Według jakiej procedury mają być wyznaczane pozycje zamawiane u dostawców.

  Sortuj pozycje wg kolejności zaznaczania przy realizacji zamówień na dok. przyjęcia

Umożliwi dodawanie pozycji na dokument przyjęcia według kolejności zaznaczenia, a nie według liczby porządkowej (Lp.).

Edycja pozycji

  Przy zmianie wartości pozycji zmieniać ilość/cenę

Opcja dotyczy pozycji na dokumentach takich jak np. faktura. Wpisanie nowej wartości sprawi, że automatycznie zostanie przeliczona ilość lub cena.

  Automatycznie sortuj pozycje według

Można posortować pozycje dokumentów na kilka sposobów:
 według Kolejności wprowadzania;
 po Indeksie;
 po Identyfikatorze;
 względem Nazwy;
 względem Grupy kartotekowej;

  Zewnętrzny program do wystawiania pozycji

Opcja ta służy użytkownikom, którzy mają swój sposób wprowadzania pozycji. Pozostałe elementy dokumentu jak np. data dokumentu, nie są pobierane z innego programu.

  Wyczyść ciąg wyszukiwania po wyborze kartoteki w pętli

Spowoduje wyczyszczenie w dokumentach poprzedniego ciągu wyszukiwania, czyli kursor nie wraca do wpisanej wcześniej pozycji, a ustawia się w losowo wybranym miejscu spisu kartotek magazynowych.

  Pamiętaj zmianę ceny sprzedaży dla następnych pozycji

Podpowiada rodzaj ceny (hurtowa, detaliczna, inna), który może zostać uwzględniony w następnej pozycji.

  Sposób kontroli krotności ilości

Jeśli zalecane jest sprzedawanie określonego towaru w grupach po kilka, kilkanaście lub kilkaset sztuk, a operator będzie chciał sprzedać ten towar inaczej, to opcja ta będzie ostrzegać, że nie można tego wykonać lub zablokuje sprzedaż (w zależności co wybierzemy, czy ostrzeganie czy blokowanie).

  Sposób kontroli stanu dyspozycyjnego

Kontroluje zejście stanu dyspozycyjnego poniżej pewnej wartości ustalonej jako krytyczna. Jeśli stan dyspozycyjny osiągnie taką wartość, wtedy program zasygnalizuje to użytkownikowi lub zablokuje sprzedaż rozchodów. Wszystko zależy od wyboru użytkownika. Sposoby kontroli stanu:
 Bez kontroli - wybór tego parametru, sprawi, że system nie będzie kontrolował stanu dyspozycyjnego.
 Sygnalizować - informuje sprzedawcę, że dana kartoteka została już zamówiona i nie można sprzedać tego towaru.
 Blokować rozchody - jeśli stan dyspozycyjny kartoteki jest zbyt niski, to blokowane są jej rozchody. Nie można danej kartoteki sprzedać inaczej jak tylko realizując zamówienia.
 Blokować rozchód i Zamówienia odbiorców - jeżeli zablokowany zostanie rozchód, to nikt nie będzie mógł Zamówienia sprzedać - nikt nie będzie mógł Zamówienia przepisać na nowe zamówienie i sprzedać.

  Automatycznie przepisz ilość zamówioną do ilości potwierdzonej w zamówieniach do dostawców

Zaznaczenie tej opcji umożliwi automatyczne wprowadzenie zamówionej ilości do ilości potwierdzonej w zamówieniu. Użytkownik nie będzie musiał dodatkowo potwierdzać ilości na zamówieniu.

  Kontrola ujemnego stanu do rozdysponowania

Jeśli opcja ta jest włączona (TAK), to następuje sprawdzanie wszystkich stanów magazynowych, gdzie stan do rozdysponowania jest ujemny. Ponadto w zamówieniach od odbiorców i w zamówieniach wewnętrznych, w edycji pozycji zamówienia, pojawi się dodatkowe pole Rezerwacja na magazynie. Ilość wpisana w tym polu, jest ilością zarezerwowaną na magazynie dla realizacji konkretnego zamówienia. Zarezerwowanej ilości, nikt nie pobierze do realizacji innego zamówienia. Jeśli opcja Kontrola ujemnego stanu do rozdysponowania, nie jest włączona (NIE), to nie jest przeprowadzana kontrola tego stanu i nie pojawiają się dodatkowe pola w zamówieniach od odbiorców i w zamówieniach wewnętrznych.

  Blokada zerowej i ujemnej ceny sprzedaży

Opcja umożliwia włączenie/wyłączenie sprawdzania i wyszukiwania, na dokumentach, ceny zerowej lub ujemnej. Dodatkowo można włączyć blokadę zerowej i ujemnej ceny sprzedaży dla dokumentów WZ.

  Uwzględniaj ilość zamawianą przy obliczaniu dni na zamówieniu do dostawcy

Opcja ta jest potrzebna przy obliczaniu na ile dni wystarczy dane zamówienie. Zaznaczenie jej powoduje, że dane pozycji na zamówieniu do dostawcy są uwzględniane przy obliczaniu na ile dni wystarczy zamówiony towar. Jeśli opcja ta nie zostanie zaznaczona, to do obliczenia ilości zamawianej brane będą tylko stany magazynowe.

  Przyjmij domyślnie cenę jako uzgodnioną

Jeżeli uzgodnimy cenę sprzedaży, to będzie ona obowiązywać podczas realizacji transakcji.

  Przy rozchodach wg s/n pobierać z odpowiednich dostaw (nie FIFO)

Opcja ta dotyczy rozchodu towarów po numerach seryjnych. Zaznaczenie jej sprawi, że program odnotuje sprzedaż towarów po numerach seryjnych, pomijając kolejność dostaw według FIFO. Zostanie pobrany towar z różnych dostaw i po różnych cenach, a program wszystko policzy w oparciu o numery seryjne towarów.

  Podpowiadać ilość = 1 dla nowych pozycji

Opcja ta usprawnia pracę z systemem, ponieważ automatycznie nowym pozycjom podpowiada ilość 1 i nie trzeba wpisywać ręcznie.

  Edycja ilości opakowań zbiorczych na pierwszej stronie

Włączenie tej opcji powoduje, że podczas wprowadzania wybranej pozycji na dokument sprzedażowy, magazynowy, jako pierwsza wyświetli się zakładka Opakowania.

  Pytaj o nazwę pliku przed importem pozycji z "pcbgmpoz.txt"

Włączenie tej opcji sprawi, że system będzie pytał o nazwę pliku przed importem pozycji z pcbgmpoz.txt.

  Przenoszenie zmienionej nazwy kartoteki

Użytkownik ma możliwość zmiany nazwy towaru na pozycji dokumentu. Włączenie tej opcji w konfiguracji firmy, pozwala na przenoszenie nowej nazwy między dokumentami.

Uzupełnienia

Są to dane podpowiadane przy wystawianiu faktur do WZ itp.

  Sposobó sumowania pozycji i ustalania ceny (dotyczy FA-WZ, PAR-WZ, FA-PZ)

Dostępne są:
 Cena z kartoteki - cena, jaka obowiązuje na dokumencie sprzedaży.
 Cena uśredniona - średnia z cen.
 Cena uśredniona wartościowo - sumuje się wartości i dzieli przez ilość.
 Sumować w obrębie indeksu i ceny - sumowanie odbywa się po tym samym indeksie i cenie.

  Możliwośc uzupełniania dokumentów z wszystkich magazynów

Czy umożliwiać uzupełnianie dokumentów z wszystkich magazynów.

  Możliwość wystawienie faktury do paragonów z wszystkich miejsc sprzedaży

Czy umożliwić wystawienie faktury do paragonów z wszystkich miejsc sprzedaży.

Wydruki

  Wydruk specyfikacji towaru w rozdzieleniu na magazyny:

Opcja ta umożliwia wybranie formularza wydruku dla specyfikacji magazynowych, czyli dokumentów wewnętrznych zawierających informacje o przyjęciu lub wydaniu towaru w rozbiciu na magazyny. Specyfikacje są przydatne w firmach, które wystawiają faktury sprzedaży z wielu magazynów, bez wcześniejszego wystawienia dokumentów WZ na tych magazynach lub przyjmują towar wprowadzając zakup bez wcześniejszego wystawienia dokumentów PZ.
Wygląd formularza przyjęcia można wybrać spośród wszystkich zdefiniowanych formularzy dokumentów PZ, a formularz wydania spośród formularzy WZ. Od wydruku tych formularzy specyfikacja będzie różnić się tylko nagłówkiem, gdzie w miejscu opisu np. PZ (Przychód Zewnętrzny) będzie napis PT (Przyjęcie towaru).

  Drukowanie danych sprzedawcy, nabywcy i odbiorcy

Czy drukować dane sprzedawcy, nabywcy i odbiorcy.

  Automatyczny wydruk dokumentów

  Tylko dla dokumentów z aktualną datą

Czy automatycznie drukować tylko dla dokumentów z aktualną datą.

  Bez okna ustawień przed wydrukiem

Umożliwia drukowanie dokumentów bez wcześniejszego wyświetlania okna ustawień wydruku.

  Automatycznie drukuj wg definicji dokumentów

Czy automatycznie drukować dokument według definicji danego dokumentu.

  Ustawienia wydruku osobno dla każdego okna dokumentu

Zaznaczenie tej opcji umożliwia użytkownikowi ustawienie wydruku osobno dla każdego okna dokumentu oraz pamiętanie ustawień drukowania dokumentów (drukarka, marginesy).

  Drukować napis Oryginał/Kopia jako znak wodny

Opcja umożliwia wydrukowanie wzdłuż prawego boku dokumentu, napisu o skali szarości utworzonej przez użytkownika w parametrze Odcień szarości znaku wodnego i treści odpowiedniej do rodzaju drukowanego dokumentu: "ORYGINAŁ", DUPLIKAT z dnia…", "KOPIA 1", itp..

  Dodrukować wszystkie wydruki dokumentu jako jedno zadanie

Zaznaczenie tej opcji umożliwi użytkownikowi wysyłanie do drukarki, w jednym zadaniu, wszystkich wydruków standardowych, dotyczących jednego dokumentu (oryginał, kopie, specyfikacje, itp.). Przy drukarkach sieciowych opcja pozwala na uniknięcie mieszania się wydruków z różnych stanowisk.

Akceptacje

Opcja ta spełnia ważną rolę, ponieważ wiele sytuacji, generujących w systemie dokumenty sprzedażowe, zakupowe i magazynowe, powinno być zaakceptowanych, np. sprzedaż ponad stan.

  Sposób akceptacji dokumentów


 Bez akceptacji - nie wybieramy żadnego sposobu akceptacji dokumentów;
 Tylko dokumenty MM+ automatyczne - akceptujemy tylko dokumenty między magazynowe przyjęcia;
Według definicji dokumentu - zaznaczenie tej opcji sprawi, ze w Słowniki Definicje dokumentów w zakładce Dodatkowe, pojawi się informacja Dokument wymaga akceptacji:
 Wszystkie dokumenty - akceptujemy wszystkie wystawione dokumenty.

  Automatycznie akceptować dokumenty po wydruku

Dokumenty po wydruku zostaną od razu zaakceptowane.

  Automatycznie akceptować dokumenty po wysłaniu na drukarkę fiskalną

Włączenie tej opcji pozwala na automatyczne zaakceptowanie dokumentów już po wysłaniu ich na drukarkę fiskalną.

  Automatycznie akceptować zamówienia od odbiorców przy nieprzekroczonych limitach kontrahenta

Zaznaczenie tej opcji umożliwi automatyczną akceptację dokumentów tego kontrahenta, który posiada nieprzekroczone limity. Limity dla kontrahenta ustalamy w opcji Słowniki Kontrahenci w zakładce Warunki sprzedaży.

  Blokować wydruk specyfikacji dla dok. niezaakceptowanych

Włączenie tej opcji sprawi, że w systemie automatycznie zablokowany zostanie wydruk specyfikacji magazynowych (dokumenty wewnętrzne zawierające informacje o przyjęciu lub wydaniu towaru w rozbiciu na magazyny), dla tych dokumentów, które nie zostały zaakceptowane.

  Dla dokumentów, które wymagają akceptacji sprawdzaj wymagane cechy przed akceptacją, a nie przed zapisem dokumentu

Po zaznaczeniu tej opcji system będzie sprawdzał wymagane cechy przed akceptacją, a nie w trakcie edycji dokumentu.

Limity, blokady, ostrzeżenia

Opcja ta umożliwia wybranie sposobu ustalania limitów (w oparciu o należności lub saldo należności - zobowiązania), ustalenie rozliczenia z tytułu opakowań przy uwzględnianiu limitu, wyłączenie sprawdzania limitów w zamówieniach od odbiorców, włączenie sprawdzania limitów przy fakturach do WZ.

  Przy ustalaniu limitów uwzględniać

Umożliwia wybranie sposobu ustalania limitów (w oparciu o należności lub saldo należności - zobowiązania).

  Przy ustalaniu limitów uwzględniaj rozliczenia z tytułu opakowań

Czy przy ustalaniu limitów uwzględniać rozliczenia z tytułu opakowań.

  Wyłączyć sprawdzania limitów w zamówieniach od odbiorców

Czy wyłączyć sprawdzania limitów w zamówieniach od odbiorców.

  Włączyć sprawdzanie limitów przy fakturach do WZ

Czy włączyć sprawdzania limitów przy fakturach do WZ.

  Sposób wyświetlania uwag i ostrzeżeń kontrahenta przy sprzedaży i zam. od odbiorców

Można wybrać jeden z czterech sposobów:
 Tylko na życzenie
 Automatycznie gdy są ostrzeżenia
 Automatycznie gdy są uwagi
 Automatycznie gdy są ostrzeżenia lub uwagi

  Sposób wyśw. uwag i ostrzeżeń kartoteki przy sprzedaży i zam. od odb.

Opcja ta pozwala na automatyczne sygnalizowanie, że kartoteka posiada ostrzeżenia i/lub uwagi. Jeśli użytkownik zaznaczy, którąkolwiek z opcji automatycznego sygnalizowania ostrzeże i/lub uwag, to podczas wprowadzania pozycji na dokumencie sprzedaży lub na zamówieniu od odbiorcy, przez dodaniem pozycji na dokument pojawi się okno, które wyświetli uwagę i/lub ostrzeżenie dla kartoteki.

  Sposób kontroli należności przy wystawianiu dokumentów sprzedaży

Można ustawić opcję:
 Nie sprawdzaj - należności danego kontrahenta nie będą sprawdzane podczas wystawiania dokumentów sprzedaży;
Informacja o dokumentach przeterminowanych - wybranie tej opcji do kontroli należności spowoduje, że na ekranie wyświetlać się będzie komunikat, informujący o tym, że dany kontrahent posiada Dokumenty przeterminowane;
Informacja o dokumentach nierozliczonych - opcja ta powoduje pojawienie się na ekranie komunikatu informującego o tym, że kontrahent, któremu chcemy wystawić dokument sprzedaży posiada Dokumenty nierozliczone.

  Sposób kontroli należności przy wystawianiu zamówień od odbiorców

Ustawienia takie jak w opcji powyżej.

Podstawa cen sprzedaży

  Sposobów ustalania podstawy wyliczania cen sprzedaży przy zmianie ceny zakupu

Można ustawić opcję:
 Zawsze ustawiaj równa ostatniej cenie zakupu
 Gdy nowa cena jest większa o próg określony w kartotece
 Gdy nowa cena jest różna o próg określony w kartotece
 Nie ustawiaj

  Sposobu potwierdzania zmiany podstawy wyliczania cen sprzedaży

Można ustawić opcję:
 Bez potwierdzenia
 Wyświetl informację
 Potwierdzenie na oknie kalkulacji
 Potwierdzenie na oknie kalkulacji tylko przy przekroczeniu progu.

  Podstawa wyliczania ceny sprzedaży powiększona o koszty nabycia

Jeśli podstawa wyliczania ceny sprzedaży, powiększana jest o koszty nabycia, to należy zaznaczyć tą opcję.

Umowy, promocje, cenniki

 Tabela kursowa do przeliczania cen z umów walutowych

Użytkownik może połączyć się z tabelą kursową (służy do tego przycisk lub klawisz funkcyjny F6) i ustawić odpowiedni kurs waluty, w celu przeliczania cen z umów walutowych. Ustawienie kursu w to, spowoduje, że na wszystkich umowach walutowych, ceny zostaną przeliczone według wybranego kursu.

 Uwzględniać cenę z warunków sprzedaży kontrahenta

Zaznaczając opcję podpowiemy w ten sposób, że chcemy, aby system uwzględnił cenę zaznaczoną w oknie Kontrahent w zakładce Warunki sprzedaży.

  Analizować umowy i promocje dla odbiorcy (jeżeli występuje)

Opcja, umożliwia analizowanie warunków umów i promocji dla danego odbiorcy, jeżeli zostały zdefiniowane w systemie.

  Ilośc miejsc po przecinku w cenach

W umowach, promocjach, cennikach, można wskazać ilość miejsc po przecinku dla cen.

Gratisy

  Dokument WZ do realizacji gratisów

Umożliwia wybranie definicji dokumentów magazynowych, która będzie ralizować gratisy.

EDI - elektroniczna wymiana dokumentów

Oznacza proces wymiany dokumentów pomiędzy aplikacjami partnerów gospodarczych, organizacji, itp. Zadaniem EDI jest efektywne zarządzanie przepływem informacji. Dane zapisane są według standardowego formatu określającego ich składnię, strukturę i zawartość oraz wprowadzane są do systemu komputerowego odbiorcy w sposób automatyczny. Dominującym standardem EDI jest EDIFACT. Dla tej opcji można ustalić katalogi wymiany plików z odpowiednimi dokumentami.

Widok

  Filtr na zakres dat dla aktualnych zamówień i ofert

Czy stosować filtr na zakres dat w oknach zamówień i ofert przy przeglądaniu aktualnych danych.