Opis zmian w systemie przy wprowadzaniu nowego wyglądu

W nowej szacie graficznej postawiono nacisk na czytelność i przejrzystość danych prezentowanych na oknach w programie, jednocześnie starając się wprowadzić nowoczesny wygląd. Ujednolicono sposób prezentowania danych oraz wprowadzono kilka ułatwień poprawiających ergonomię i komfort pracy.

Spis

 1 Zmiana ustawień wyglądu
 2 Okna dokowalne - zestawy okien
 3. Zmiany rozmieszczenie pól na oknach
 4. Ułatwienia poprawiające ergonomię i komfort pracy

 Opis zmian w interface systemu wprowadzone od wersji 5.0

1 Zmiana ustawień wyglądu

W tej opcji istnieje możliwość ustawienia wybranych parametrów, które wpływają na wygląd programu oraz sposób prezentowania danych. Opcja znajduje się w menu System – Wygląd programu.

Na zakładce „1 Standardowe” znajdują się 2 sekcje:
  Podstawowe - umożliwia określenie parametrów niezależnie od wybranego stylu.
  Wygląd - umożliwia wybranie stylu który to ma wpływ na liczbę parametrów jakie użytkownik może określać w nowym wyglądzie systemu

W polu Styl dostępne są 3 opcje :
  Domyślny – To styl, w którym narzucono wszystkie ustawienia, aby nowa szata graficzna prezentowała się najkorzystniej.
 Predefiniowany - To styl, w którym narzucono większość ustawień, aby nowa szata graficzna prezentowała się korzystnie. Operator może tylko wpłynąć na zmianę wielkości czcionki w :"Czcionka w nagłówkach tabel", "Czcionka w tabelach".
 Użytkownika - To styl w którym można zmieniać wszystkie możliwe parametry. Jednocześnie jest to styl w którym zapamiętano ustawienia użytkownika w momencie przejścia na nową wersję z wersji poprzednich. Po wybraniu tego stylu pojawiają się 2 dodatkowe zakładki z możliwością ustawień dla tabeli zaawansowanej oraz alertów.


 

2 Okna dokowalne - zestawy okien

Zmieniają one delikatnie zarządzania oknami oraz usprawniają zarządzanie przestrzenią roboczą. Koncepcje obszaru roboczego oraz koncepcja okna z tabelą nie zmieniają się. Nową funkcjonalnością okien z tabelami jest możliwość dokowania kilku z nich na pulpicie w wybranym układzie oraz zapisania takiego układu jako zestaw. Zestaw to zbiór okien o określonej pozycji oraz rozmiarach w systemie Streamsoft Prestiż. Zestawy dają nam możliwość przełączania się pomiędzy takimi zbiorami oraz na zapamiętanie układu i przywołanie do przy następnym uruchomieniu systemu.
Zestawy oraz okna dokowalne


 

3. Zmiany rozmieszczenie pól na oknach

W oknach opisanych niżej zmieniono układ pól oraz ewentualnych zakładek Spis okien w których wprowadzono zmiany :
  3.1. Dane kontrahenta –
     Przeniesiono pola dotyczące wydruku oraz dane internetowe na zakładkę „Podstawowe”;
     Pola z zakładki „Grupy rozrachunkowe” przeniesiono na „Inne” a zakładkę usunięto;
     Połączone zakładki „Warunki sprzedaży” i „Warunki zakupu” w jedną „Warunki sprzedaży i zakupu”. Dodatkowo wydzielono sekcję „Rabaty” oraz „Dokumenty ,Wydruki, Formularze”;
  3.3. Okno definicji dokumentów w module "Finanse i księgowość"
     Zmieniono układ okna i przeniesiono sekcję”Definicje sposobu dekretacji dokumentu” na lewą stronę okna
  3.4. Okno edycyjne produktu - Usunięto zakładkę "Koszty" a pola z tej zakładki przeniesiono na zakładkę pierwszą.
     Usunięto zakładkę "Koszty", a pola z tej zakładki przeniesiono na zakładkę pierwszą


 

4. Ułatwienia poprawiające ergonomię i komfort pracy

4.1. Możliwość dynamicznego rozszerzania i zmniejszania okna :
  Okno dokumentu zakupu/sprzedaży w module "Finanse i księgowość"
  Okno dokumentu PK w module "Finanse i księgowość"
  Okno rozliczeń przy kompensacji/rozliczania dokumentu w rozrachunkach