Inwentaryzacja ST

Opcja umożliwia przeprowadzenie inwentaryzacji środków trwałych używanych w firmie. Inwentaryzacja nie generuje żadnych dokumentów wpływających na rozliczanie amortyzacji jest jedynie opcja informacyjną ułatwiającą kontrolę nad środkami trwałymi. Inwentaryzację można przeprowadzić dla wszystkich środków lub dla wybranych według miejsca użytkowania, materialnie odpowiedzialnego, kontrahenta dzierżawiącego lub grupy ŚT. Dodając nową inwentaryzacje należy podać datę inwentaryzacji, nazwę oraz określić zakres środków trwałych. Po zapisaniu inwentaryzacji odpowiednie środki trwałe zostaną zaimportowane do arkusza inwentaryzacji.

Następnym krokiem jest edycja arkusza spisowego. W oknie arkusza kolejne środki trwałe można dodawać na 2 sposoby:
  Wybranie kolejnych środków trwałych z listy dostępnych środków,
  Import pozycji arkusza z pliku tekstowego (bądź z urządzenia zewnętrznego np. Inwentaryzatora, który generuje plik tekstowy).

Po spisaniu stanów należy je wprowadzić do programu w tym samym oknie (opcja Popraw – F5).

Po zakończeniu inwentaryzacji należy ja zamknąć używając opcji Zamknięcie inwentaryzacji.

Opisy

 Okno edycyjne Inwentaryzacji

 Opis okna standardowego

Spis dodatkowych opcji dostepnych w tym oknie:

  Arkusz spisu Shift + A

Umożliwia edycję akrusz spisu dla aktualnej inwentryzacji.
Arkusz spisu

  Zamknięcie inwentaryzacji

Umożliwia zamknięcie inwentaryzacji to znaczy zablokowanie jej do edycji.

  Otwórz inwentaryzację

Umożliwia otwarcie inwentaryzacji to znaczy odblokowanie jej do edycji.