Okno rozliczania dokumentu

Okno Rozliczenie zawiera dane dokumentu oraz listę dokumentów, z którymi można go rozliczyć.

Użytkownik, dla każdego z dokumentów z listy, określa kwotę rozliczenia, przy czym, nie może ona przekraczać kwoty pozostałej do rozliczenia, a suma kwot rozliczeń wszystkich dokumentów, nie może być większa od kwoty pozostałej do rozliczenia całego dokumentu.

UWAGA
 Dokumenty można rozliczać dokumentami w tej samej walucie: złotówkowe - złotówkowymi, a walutowe - walutowymi

Konsekwencją rozliczenia dokumentów jest powstanie, pomiędzy nimi, połączeń zwanych spłatami. Pokazują one dokumenty, które zostały sobą rozliczone, np., KP za daną fakturę VAT

Istnieje kilka sposobów tworzenia spłat w systemie:
  poprzez zrobienie kompensaty,
  wybranie dokumentu do rozliczenia z poziomu dokumentów kasowych i bankowych Rozlicz dokument Ctrl + F3,
  podczas dekretowania,
  w należnościach i zobowiązaniach za pomocą opcji Kompensuj / Rozliczaj Ctrl+R,
  poprzez Przeniesienie rozrachunków,
  bezpośrednio przy tworzeniu dokumentu, np., faktury.

Spłaty można rozpinać, czyli wycofywać z systemu, pod warunkiem, że mamy otwarty miesiąc w rozrachunkach. Celem rozpinania spłat jest dokonanie poprawy w dokumentach je tworzących: wskazanie na inny dokument lub usunięcie całkowite.
Wycofać spłaty można:
  z poziomu okna Należności i zobowiązania opcja Popraw i Usuń tak jest w przypadku dokumentów nierozliczonych w całości.
  poprzez dokumenty rozliczone opcja Popraw i Usuń.
  w dokumentach kasowych, bankowych, innych opcja Pokaż rozliczenia Ctrl +F5.
  poprzez usunięcie całej kompensaty lub jej poprawę i usunięcie pozycji.
  poprawiając fakturę i wycofując spłaty.
  z Przeniesienia rozrachunków - jeśli płatność nastąpiła kartą, to poprawia się fakturę, a gdy gotówką, to rozbijamy na poszczególne pozycje i po kolei usuwamy.

 Opis sposobu edycji danych

Opis pól edycyjnych i opcji

  Do rozliczenia

W polach dla kolumny Do rozliczenia wpisujemy kwotę rozliczenia między dokumentem dla którego prowadzimy rozliczenie, a dokumentem reprezentowanym przez wiersz w tabeli

  Wystaw kompensatę

Wystawia dokument kompensaty dla aktualinie wprowadznych rozliczeń (spłat).

  Data kompensaty

Jeżeli zaznaczy się opcje Wystaw kompensate to uaktywnia się to pole, w którym można określić datę takiej kompensaty.

  Drukuj dokument kompensaty

Czy wydrukować nowopowstały dokument kompensaty. Opcja dostępna jeżeli zaznaczy się opcje Wystaw kompensate.

  Szukaj

Umożliwia wyszukanie dokumentu w tabeli ze spisem dokumentów do rozliczenia.

  Rozlicz automatycznie

Opcja automatycznie rozdysponowuje kwotę Do dyspozycji i wpisuje kwoty, które pozostały do rozliczenia, w pola Do rozliczenia w tabeli. Robi to w kolejności od pierwszego do ostatniego w spisie. Rozliczanie automatyczne odbywa się do wyczerpania kwoty Do dyspozycji.

  Zeruj

Zeruje kwoty z pól Do rozliczenia z tabeli.