Definicje dekretów

Wszystkie dokumenty powstałe w systemie (dokumenty magazynowe, kasowe, noty odsetkowe, listy płac, itd.) muszą zostać zaksięgowane na właściwe konta. Większość z nich można z góry zadekretować, czyli ustalić sposób jego ewidencji w księgach rachunkowych. Usprawnia to pracę działu księgowego.

W oknie ze spisem definicji dekretów można się dowolnie przełączać na wybrany rodzaj dokumentu za pomocą pola z listą rozwijaną:

W pierwszej kolejności, należy zdefiniować w nim Nazwę dekretu oraz jakich dokumentów będzie on dotyczył. Pozwala to na księgowanie, w różny sposób, dokumentów tego samego pochodzenia (np., koszty usług, zakup towarów handlowych, zakup środków trwałych).
Dekret może być:
 prosty,
 rozszerzony,
Różnica polega na tym, że dekret rozszerzony posiada rozbudowany, o większą liczbę zmiennych, sposób dekretowania pozycji, a dekret prosty zawiera zmienne standardowe, najczęściej używane.

 Okno edycyjne definicji dekretu
 Opis okna standardowego

Spis dodatkowych opcji dostepnych w tym oknie:

  Pozycje dekretów Ctrl + P

Uruchamia okno z pozycjami dla danego sposobu dekretacji.
Okno pozycji dekretu

  Kopiuj Ctrl + F3

Umożliwia skopiowanie wskazanej definicji dekretu jako nowej.

  Import/Export między oddziałami

  Import dekretów

Umożliwia zaimportowanie definicji dekretów z pliku tekstowego.

  Export dekretów

Umożliwia wyeksportowanie definicji dekretów do pliku tekstowego.