Kalkulator promocji, umów i rabatów |
Kalkulator promocji, umów i rabatów służy do określania warunków sprzedaży (procentu bonifikaty i cen) na podstawie zadanych parametrów. Okno kalkulatora składa się z części, w której określamy warunki wejściowe i części podającej wynik analizy. Jeśli umowa z kontrahentem posiada warunek ilości, to właściwą kalkulację uzyskamy po podaniu interesującej kontrahenta ilości towaru.
Po podaniu wszystkich istotnych parametrów, wciskamy klawisz Licz, co spowoduje uruchomienie procedury analizy i wyświetlenie wyników. Analiza przebiega wg następujących zasad: W pierwszej kolejności analizowane są promocje, potem umowy/cenniki, na końcu procent bonifikaty wpisany w warunkach sprzedaży kontrahenta.
Jeżeli, w którymś z wymienionych miejsc znajdzie się wpis (procent, cena) spełniający warunki, to analiza zostaje przerwana, a wynik przyjęty za obowiązujący.
Jeżeli wynikiem analizy jest procent bonifikaty, to program przechodzi do ustalenia domyślnej ceny i oblicza cenę po bonifikacie.
Ustalenie domyślnej ceny polega na sprawdzeniu w pierwszej kolejności ceny określonej w warunkach sprzedaży kontrahenta następnie określonej w definicji dokumentu a na końcu ceny określonej w miejscu sprzedaży.
Wyniki analizy przedstawiane są opisowo w oknie Wynik.
Opis opcji spis kartotek magazynowych
Opis sposobu edycji danych
Opis pól edycyjnych |
Data
Dzień, na który sprawdzamy rabaty i ceny.
" Kontrahent
Określa kontrahenta, dla którego przeprowadzana będzie analiza, nie podanie tego parametru powoduje, że analizowane będą tylko promocje bez określonych warunków na kontrahenta i grupy kontrahentów.
Dokument
Parametr istotny, gdy w promocjach/umowach określono filtr dla dokumentów. Parametr bierze również udział w określaniu domyślnej ceny.
Miejsce sprzedaży
Parametr bierze udział w określaniu domyślnej ceny.
Magazyn
Parametr istotny, gdy w promocjach/umowach określono filtr dla magazynów.
Kartoteka
Określa kartotekę, dla której przeprowadzana będzie analiza, nie podanie tego parametru powoduje, że analizowane będą tylko promocje/umowy ogólne bez określonych warunków dla kartotek i grup kartotek.
Cena
Użytkownik wybiera cenę ze słownika Definicje cen.
Ilość
Parametr istotny, kiedy promocje/umowy uzależnione są od ilości sprzedanej.