Miejsca zakupu

Przed przystąpieniem do wprowadzania dokumentów zakupu, należy określić Miejsca zakupu.
Poprzez Miejsce zakupu, należy rozumieć miejsce wprowadzania dokumentów zakupowych o jednolitej wewnętrznej numeracji.

W przypadku firmy handlowej, miejsca zakupu powiązane są z magazynami, z których towar jest sprzedawany. Należy pamiętać, że w programie istnieje możliwość wprowadzania na dokumentach z jednego miejsca zakupu, towarów ze wszystkich przydzielonych do tego miejsca magazynów. Jest możliwe również wprowadzenie faktury zakupu do wielu dokumentów PZ, wystawionych na wielu magazynach, pod warunkiem, że należą do tego samego miejsca zakupu.

W praktyce mogą wystąpić trzy sytuacje powiązania miejsc zakupu (wewnętrznej numeracji dokumentów zakupu) i magazynów:
 1. Jeśli w firmie, wdrażającej system, jest kilka magazynów, a dokumenty zakupu mają numerację wspólną dla wszystkich magazynów, to w module Gospodarki magazynowej, należy założyć jedno miejsce zakupów i przydzielić do niego wszystkie magazyny,
  2. Jeśli w firmie jest kilka magazynów, a wewnętrzna numeracja dokumentów zakupu jest oddzielna dla każdego magazynu, to zakładamy tyle miejsc zakupów ile magazynów. Przydzielamy jeden magazyn do jednego miejsca zakupów,
  3. Jeśli w firmie jest kilka miejsc wprowadzania dokumentów zakupu w oparciu o towary z kilku magazynów, to zakładamy miejsca zakupu i łączymy je z magazynami do których wprowadzają towar.

Po uruchomieniu opcji, na ekranie wyświetlony zostanie spis istniejących miejsc zakupu. Po zainstalowaniu systemu, zakładane jest automatycznie jedno miejsce - Główne. W przypadku, gdy w firmie istnieje tylko jedno miejsce zakupów, założone miejsce należy pozostawić weryfikując jedynie jego parametry.

 Okno edycyjne miejsca zakupu

 Opis rozbudowanego okna