Program lojalnościowy opis |
Opcja Program lojalnościowy umożliwia firmie utrzymywać pozytywne relacje z klientami poprzez zastosowanie systemu nagród za zdobyte punkty. Ponadto pozwala on również wyróżnić klientów, dokonujących zakupów w danej firmie.
Obsługa programu lojalnościowego jest możliwa wtedy, gdy użytkownik włączy w konfiguracji firmy opcję Obsługa programu lojalnościowego (System - Konfiguracja - CRM - Ogólne).
Używanie programu lojalnościowego należy rozpocząć od zdefiniowania słowników dla programu lojalnościowego. W tym celu należy skorzystać z menu Słowniki - Słowniki dla programu lojalnościowego. Zdefiniować należy dwa słowniki: Cechy nagród i Cechy uczestników. Następnie w menu CRM, należy wprowadzić definicję dla programu lojalnościowego, czyli określić nazwę programu, na jakich zasadach będzie on działał i w jakim czasie obowiązywał. Wszyscy, którzy spełnią warunki danego programu lojalnościowego, staną jest jego uczestnikami. Każdy uczestnik programu, zbiera punkty za dokonane zakupy. Odpowiednia liczba punktów, decyduje o rodzaju przyznanej nagrody. Wszyscy uczestnicy programu lojalnościowego będą widoczni, po włączeniu opcji Uczestnicy programu lojalnościowego w menu CRM. Listę nagród, wydanych w czasie obowiązywania programu można wyświetlić po uruchomieniu opcji Wydane nagrody programu lojalnościowego, znajdującą się w menu CRM.
Poniższy schemat stanowi diagram opcji i połączeń występujących w programie lojalnościowym.
Naliczanie punktów następuje na pozycji dokumentu, w oparciu o wartość netto lub brutto i ilość punktów za dany towar, dla danego kontrahenta. Jeśli ilość punktów nie jest określona w szablonie programu lub w wyjątkach, to należy szukać w grupie towarów. Poniższy rysunek stanowi algorytm ustalania (szukania) uczestnika/karty w programie lojalnościowym:
Poniższy schemat stanowi algorytm ustalania przelicznika naliczania punktów przyznawanych uczestnikowi w ramach programu lojalnościowego.
Każdy uczestnik posiada bilans otwarcia punktów. Bilans ten można ręcznie modyfikować, dla indywidualnych przypadków. W bilansie otwarcia pamiętana liczba wszystkich punktów posiada przez uczestnika.
Dokumenty, które zostaną wpisane przed datą rozpoczęcia programu lojalnościowego, nie będą do tego programu wliczane.